شناسایی ۳۶ مورد مشکوک به کرونا در کاشان و آران و بیدگل

نشست خبری رئیس دانشگاه پزشکی و مدیریت بحران کاشان در مورد ویروس کروناکاشان فردا رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان اعلام کرد: در کاشان و آران و بیدگل ۳۶ بیمار با علائمی شبیه کرونا بستری شده‌اند و آزمایش‌های آن‌ها برای تهران ارسال شده و منتظر جواب هستیم.

به گزارش کاشان نیوز، در نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و ستاد بحران کاشان که امروز یک‌شنبه ۴ اسفندماه از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۳:۳۰ نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس ستاد بحران کاشان، در محل فرمانداری کاشان برگزار شد، ضمن ابراز نگرانی از شایعات در مورد ویروس کرونا تاکید شد: مرجع اعلام نظر در خصوص این اخبار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تفویض اختیار از جانب شورای امنیت ملی است.

دکتر علیرضا مروجی گفت: در کاشان رئیس دانشگاه علوم پزشکی این وظیفه را به عهده داشته و در این خصوص خود را ملزم به ارائه اطلاعات دقیق و صادقانه می‌داند.

دکتر مروجی اعلام کرد: تست‌های گرفته‌شده از ۳۶ بیمار مشکوک روز جمعه به انستیتو پاستور ارسال شده است و منتظر اعلام نظر آن‌ها هستیم.

وی افزود که این تعداد در کاشان ۲۹ نفر و آران و بیدگل ۷ نفر هستند که یک فوتی هم در آران و بیدگل داشته‌ایم اما مشخص نیست این تعداد مبتلا به کرونا ویروس هستند یا مثلاً آنفولانزای نوع B.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان خاطرنشان ساخت: تا الآن برای ما نیز مشخص نیست این تعداد مبتلا به بیماری دیگری هستند یا کرونا و صرفاً با اعلام انستیتو پاستور مشخص خواهد شد و با مشخص‌شدن واقعیت در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

دکتر مروجی دو علامت تنگی نفس و سرفه را علائم مشتر این بیماران معرفی کرد که باعث شده آن‌ها را در بیمارستان بستری و از خروج آن‌ها جلوگیری شود تا نتیجه تست از مرجع قانونی اعلام گردد.

در این جلسه تأکید شد شهروندان از کسب خبر از رسانه‌های غیررسمی اجتناب نموده و آرامش خود را حفظ نمایند تا اخبار نادرست باعث مشوش‌شدن اذهان عمومی نشود.

شیوع ویروس کرونا در کشور ایران طبق آمار سایت «worldometers» تا این لحظه ۴۳ نفر آلوده و ۱۰ نفر فوتی را نشان می‌دهد که در جهان بعد از چین جایگاه دوم به ایران اختصاص داده است.

چین تاکنون ۲۴۴۳ نفر فوتی با ۷۶۹۴۰ نفر آلوده به ویروس کرونا و کره جنوبی ۵ کشته با ۶۰۲ نفر آلوده داشته است

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.