۱۵ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی کاشان اختصاص می‌یابد

دانشگاه علوم پزشکی کاشانکاشان فردا – نماینده کاشان و آران‌وبیدگل از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان خبر داد.

به گزارش ایرنا سید جواد ساداتی‌نژاد سه‌شنبه‌شب در گفت‌وگوی زنده تلفنی ویژه برنامه رادیویی «هر خانه، یک پایگاه سلامت» افزود: این میزان اعتبار در بخش جاری با توجه به معوقه‌های این دانشگاه برای حمایت از حوزه سلامت جهت تامین خدمات کارکنانی که هم اکنون در بیمارستان‌های این منطقه مشغول خدمت هستند، اختصاص یافته است.

وی با اشاره به نشست‌های امروز با وزیر بهداشت و معاونان درمان و توسعه منابع انسانی این وزارتخانه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت بهداشت بیان کرد: در حوزه بیمارستانی نیز با دستور وزیر بهداشت ۷ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان ثامن آران‌وبیدگل تخصیص داده شد.

ساداتی‌نژاد با بیان این‌که بیمارستان ثامن با ظرفیت ۱۰۰ تخت، نزدیک به ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اعلام کرد: با تخصیص این اعتبار بیمارستان می‌تواند با سرعت در ۲ هفته آینده برای کمک کردن در این شرایط وارد مدار شود.

وی همچنین از صدور دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای برطرف کردن بخشی از کمبودهای تجهیزات پزشکی به هیئت امنای ارزی خبر داد و اضافه کرد: با این مهم بخشی از تجهیزات از جمله ۱۰ دستگاه ونتیلاتور، تخت آی‌.سی.یو، برانکارد و الکتروشوک برای بیمارستان‌های منطقه تامین و تا اوایل هفته آینده منتقل خواهد شد.

ساداتی‌نژاد، در مورد کمبود نیروی انسانی در حوزه درمان، پرستاری و پزشکی منطقه نیز اظهار داشت: مذاکره‌هایی صورت گرفت و دستور آن به نماینده وزیر بهداشت در امور اجرایی مقابله با کورنا در منطقه کاشان ابلاغ شد تا دست دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای تامین نیرو باز باشد.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.