کاشان را دریابید

کاشان فردا _ شیوع ویروس کرونا در کاشان و آران و بیدگل و عدم اطلاع رسانی و آموزش درست و توزیع نادرست و کمبود امکانات و وسایل بهداشتی و ضدعفونی باعث نگرانی بسیاری را فراهم آورده است. چندی قبل تعدادی از مدیران مسئول رسانه‌های فعال کاشان طی نامه‌ای به دادستان کاشان شرایط را بغرنج و مستلزم توجه بیشتری اعلام کردند که نه تنها تا کنون پاسخی داده نشده است بلکه وسیله سوء استفاده تعدادی از کسانی که به هر بهانه‌ای منتظر فرصتی برای حمله به فعالین اجتماعی هستند را فراهم نموده و نگرانی‌امضا کنندگان آن نامه را عمیق‌تر کرده است.

با این همه تعدادی از فعالین رسانه در کاشان طی نامه‎ای به رئیس جمهور اعلام شرایط فوق‌العاده برای کاشان را درخواست نموده و خواستار توجه بیشتر به کاشان شده‌اند، مشروح کامل این نامه بدین شرح است:

«جناب آقای دکتر روحانی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و احترام؛

همان‌گونه که مستحضرید، کاشان علی‌رغم تلاش شبانه‌روزی کادر پزشکی و درمانی در وضعیت بحران شیوع کرونا قرار دارد.
ظرفیت بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان که محل مراجعه بیماران منطقه شمال استان است، با بیماران کرونایی تکمیل شده است.
اعلام شفاف و صریح تعداد مبتلایان و جان‌باختگان کرونا توسط نماینده عالی دولت در شهرستان (۸۸ فوتی و ۱۰۵۶ مبتلا) و تکذیب سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، بر شبهات و ابهامات جاری افزود؛ اما در هر خیابان خلوت شهر حجله‌ای روشن است و حجم پیام‌های تسلیت در شبکه‌های اجتماعی، نشان‌دهنده عمق فاجعه و رشد تصاعدی آن نیز نشان از افزایش شیوع بیماری در کاشان دارد.
با این حجم از بحران فراگیر و جان‌گیر، امکانات لازم و کافی در این منطقه موجود نیست و تصمیمات و اقداماتی که تاکنون توسط مدیران شهری اتخاذ شده است با عمق این بحران تناسبی ندارد.
فقدان توانمندی در مدیریت فضای موجود و همچنین عدم نظارت کافی بر چگونگی عملیاتی شدن مصوبات، باور عمومی را نسبت به عبور از این بحران کم کرده و شرایط عمومی مردم روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود.
خانواده‌های کارگری و شاغلین در ادارات همچنان ناگزیرند در این شرایط در محل کارشان حاضر شوند و همان‌گونه که تصریح شد، ظاهر شهر، به‌جز حجله‌های عزا، تاکنون رنگ و بوی یک شهر بحران‌زده را به خود نگرفته و از فرماندار نیز خبر مهم، قابل‌توجه و اثرگذاری شنیده نمی‌شود.
و تأسف‌بارتر اینکه، در شرایطی که جان انسان‌ها در تدبیر سریع و تصمیم‌گیری دقیق مدیران دولتی در ثانیه‌ها و دقیقه‌ها خلاصه می‌شود، چشم مدیران شهرستانی برای اقدامات اساسی به مرکز استان؛ و چشم استان نیز به پایتخت خیره مانده است.

جناب آقای روحانی؛
کاشان، متأسفانه دارای تجهیزات پزشکی و زیرساخت‌ها و امکاناتی در سطح یک شهرستان است و این کاستی‌ها و کمبودها در بحران اخیر، ظهور و بروز بیشتری داشته و عملیات پیشگیری، کنترل و مقابله با ویروس کرونا را با مشکلات جدی روبرو کرده است.

آقای رئیس‌جمهور؛
ما اهالی رسانه در منطقه فرهنگی کاشان، بر اساس رسالت حرفه‌ای و احساس مسئولیت اجتماعی، با انعکاس بخشی از واقعیت امروز منطقه، از شما خواستاریم صدای مردم دارالمؤمنین را بشنوید و قبل از آنکه بیش از این دیر شود، با اعلام وضعیت فوق‌العاده، دیار تمدن ۷۵۰۰ سالهٔ سیلک را دریابید.

رونوشت:
جناب آقای دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی جهت استحضار
جناب آقای دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جهت استحضار
حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات جهت استحضار
جناب آقای دکتر عباس رضایی استاندار اصفهان جهت استحضار

—————————————————————————————————–
امضا کنندگان:
محمدابراهیم پور: مدیر مسئول عصر کاشان
محمدامینی: مدیرمسئول آرمان کاشان
جواد تقی‌زاده: مدیرمسئول اهل کاشانم
جابر تواضعی: سردبیر طوبی
علی جاویدپناه: سردبیر پیک سیلک
عطیه جوادی راد: مدیرمسئول کاج
جواد جهان‌آرایی: عضو شورای سردبیری آرمان کاشان
مطهره حاجی‌زاده: سردبیر کاشان نیوز
میثم حسان: مدیرمسئول انوشه
محمدعلی خرمی: مدیرمسئول مشکات آنلاین
مجید رفیعی: سردبیر سابق بهشت پنهان و فعال رسانهد

سید حسین ساداتی نژاد: مدیر مسئول سراج

سید محمود ساطع: سردبیر کاج
مهدی سلطانی‌راد: سردبیر کاشان آنلاین
عباس شافعی: سردبیر سابق کاشان نیوز و فعال رسانه‌ای
حوریه شیواپور: سردبیر مردم کویر
صادق صدقگو: مدیرمسئول طوبی و سردبیر مشکات آنلاین
سید محمد علوی: سردبیر انوشه
سعید غلامیان: مدیرمسئول کاشان نیوز
محمود قامت: مدیرمسئول مردم سیلک
مسعود قرائتی: سردبیر مردم سیلک
قاسم گندمی: مدیرمسئول عامر نیوز
مرضیه گیلاسی: سردبیر کاشان امروز
علی مصلحی: سردبیر کاشان فردا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.