کاهش دمای هوا در مناطق کوهستانی کاشان

بارانکاشان فردا – رئیس اداره هواشناسی کاشان و آران و بیدگل گفت: پیرو اخطاریه اداره کل هواشناسی استان مبنی بر بارش رگباری و برف در ارتفاعات طی امشب و فردا در سرتاسر مناطق شهرستان کاشان و آران و بیدگل، تمام مسئولان شهرستان در وضعیت آماده‌باش قرارگرفته‌اند.

عباس ارغوانی به کاشان نیوز اعلام کرد: با ورود یک سیستم بارشی که فعالیتش از روز شنبه آغازشده، در مناطق کوهستانی به‌صورت بارش برف و کاهش محسوس دما بین منفی ۶ تا منفی ۱۰ درجه می‌تواند باعث خسارت به محصولات کشاورزی گردد.

ارغوانی با بیان این‌که کامو، قهرود و برزک بیشترین کاهش دما در بین مناطق سردسیر را تجربه خواهند کرد. تاکید کرد: کشاورزان در مواجهه با سرمازدگی دیررس تدابیر پیشگیرانه اتخاذ نمایند تا از شدت خسارات بکاهند.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی بارش برف در مناطق کوهستانی، احتمال لغزندگی جاده‌های مواصلاتی بین مناطق کوهستانی و مناطق دشتی شهرستان، همچنین احتمال مه‌گرفتگی در ساعات اولیه صبح زیاد است، لذا تردد بین این مناطق با وسایل لازم زمستانی انجام شود.

رئیس اداره هواشناسی کاشان و آران و بیدگل خاطرنشان ساخت: در محلاتی که منازل در سطحی پایین‌تر از خیابان قرارگرفته، لازم است از کیسه‌های شن برای جلوگیری از آب‌گرفتگی استفاده شود.

ارغوانی یادآور شد: اکثر موانعی که سال قبل باعث انحراف سیلاب به داخل مناطق مسکونی کاشان شده بود با نظارت مدریت بحران شهرستان و توسط ادارات مرتبط رفع شده است و بازدید امروز از تأسیسات و دریچه ایستگاه آبخوان کاشان نیز توسط منابع طبیعی نشان می‌دهد که مشکلات سال قبل انشاالله تکرار نخواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.