بیش از ۳ هزار بازرسی از مراکز توزیع مواد غذایی کاشان

انجام بیش از سه هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی کاشانکاشان فردا – مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس، تاکنون سه هزار و ۲۳۱ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی این شهرستان انجام شده است.

محسن فتحی‌مقدم اظهار کرد: با تشکیل ۱۰ تیم بازرسی از نیروهای داوطلب بسیج و کارشناسان بهداشت محیط، به صورت روزانه و در ایام تعطیل علاوه بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، یک هزار و ۶۷۴ مورد بازرسی از اماکن عمومی نیز انجام شده است.

وی افزود: این بازرسی‌ها شامل نانوایی‌ها به منظور رعایت اصول بهداشت فردی و ممانعت از تحویل پول نقد و نصب دستگاه کارتخوان یا به کارگیری صندوق‌دار، فروشگاه‌های مواد غذایی، خواربار فروشی ها، اماکن متبرکه و مساجد می شود.

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: اولویت بازرسی در تمام مکان‌های مذکور، انجام آموزش های لازم در رابطه با گندزدایی و ضد عفونی کردن صحیح محل کار و آموزش های لازم در راستای کنترل بیماری کرونا ویروس همراه با نصب پوسترهای آموزشی بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، فتحی مقدم، گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه بین دانشگاه و نیروی مقاومت بسیج، عملیات گندزدایی و ضد عفونی کردن مراکز خدمات جامع سلامت و اماکن عمومی حساس با نظارت سه تیم بهداشت محیط در حال انجام است.

وی با اشاره به همکاری فرماندهی هوا و فضای سپاه، گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با مسئولان مربوط، گندزدایی مراکز حساس و پرتراکم شهری، پارک ها و اماکن عمومی، در حال اجرا است.

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کاشان، افزود: گندزدایی بخش های بیمارستان شهید بهشتی به طور مستمر در حال انجام است و نظارت بر گندزدایی اورژانس های مرکزی، گلابچی، مراکز غربالگری ۱۶ ساعته و مراکز خدمات جامع سلامت به صورت روزانه انجام می شود.

فتحی مقدم تصریح کرد: نظارت بر کارگاه های خیاطیِ دوختِ گان و ماسک و کارگاه تولید مواد ضدعفونی کننده از دیگر اقدام های گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کاشان بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.