مرنجاب را گورستان نکنید

حسین انصاریفر رُیس کلوئ سافاری اصفهانکاشان فردا – مسوول کلوپ سافاری استان اصفهان در یک اطلاع رسانی عمومی اعلام کرد که شاهد بزرگ‌ترین کج‌سلیقگی چهل‌ساله در شهرستان آران و بیدگل با ایجاد آرامستان در محور گردشگری مرنجاب هستیم.

به گزارش کاشان نیوز به گفته حسین انصاری‌فر، برای شهرستان آران و بیدگل در بحبوحه شیوع کرونا نیاز به آرامستان جدید احساس شده و بدون مقدمه تصمیم گرفته اند در جاده مرنجاب اقدام به جانمایی یک آرامستان نمایند.

انصاری‌فر، از مسئولین آران و بیدگل خواسته است مطالعات فنی انجام شده در خصوص مکان آرامستان در جاده بین‌المللی گردشگری مرنجاب را به اطلاع مردم برسانند.

وی گفت امیدوار است مسئولین مجوز اداره کل میراث استان اصفهان و دیگر مراجع را گرفته و دست به چنین کج‌سلیقگی زده باشند.

مسوول کلوپ سافاری اصفهان تصریح کرد؛ مراتب را به وزیر محترم میراث کشور رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور محیط‌زیست کشور و تمام مراجع ارسال خواهیم کرد امیدوارم جواب درخور طرح و توجیه آن را داشته باشید و آمادگی شنیدن نظرات و استدلال‌های شما را داریم.

شهرستان آران و بیدگل بیش از یکصدهزار نفر جمعیت دارد و تا کنون اموات این شهرستان در آرامستان های پراکنده که بیشتر در جوار امامزادگان این شهرستان بوده دفن می شده است. و گنجایش این آرامستان ها به مرور کم شده و از طرفی گشترش حوزه شهری هم باعث شده این آرامستان ها به مرور از حاشیه شهرها خارج و در مرکز زندگی و مرکز شهرها قرار بگیرند.

با این وصف مسیر گردشگری مرنجاب اصلا جای مناسبی برای ایجاد آرامستان جدید نیست و این تصمیم در صورت عملیاتبی شد، چالشی برای ظرفیت بالای گردشگری این مسیر خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.