ثبت احوال ایران با وزارت بهداشت قطع همکاری کرد

سازمان ثبت احوال ایرانکاشان فردا سازمان ثبت احوال ایران اعلام کرده است به دلیل «تخلف» وزارت بهداشت در بارگذاری اطلاعات افراد در سامانه غربال‌گری ویروس کرونا، همکاری خود را با این وزارتخانه قطع می‌کند.

به گزارش فیسیت؛ «سیف‌الله ابوترابی»، سخنگوی سازمان ثبت احوال ایران گفته است که وزارت بهداشت با این اقدام از تفاهم همکاری مشترک تخلف کرده و اطلاعات شهروندان ایرانی را در معرض سوءاستفاده قرار داده است.

به دنبال درزهای اطلاعاتی اخیر، مشخص شده است که اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور هم توسط وزارت بهداشت فاش شده است.

از یکی دو روز پیش یک بات تلگرامی فعال شده که به افراد اجازه می‌داد اطلاعات دیگر شهروندان را به دست بیاورند. اگرچه در ابتدا به نظر می‌رسید این بات تلگرامی از داده‌های لو رفته قدیمی استفاده می‌کند، اما سخن‌گوی سازمان ثبت احوال رسماً اعلام کرده است که اطلاعات این سازمان توسط وزارت بهداشت به اشتباه لو رفته است.

این ربات تلگرامی اعلام کرده است که اطلاعات ۸۰ میلیون ایرانی را در دست دارد. شایعات زیادی درباره این ربات تلگرامی و داده‌های فاش شده به گوش می‌رسد. برای مثال گفته می‌شود که این داده‌ها به قیمت ۱۰ بیت کوین برای فروش گذاشته شده‌اند.

سیف‌الله ابوترابی، توضیح داده است که این مسئله به وزارت بهداشت برمی‌گردد و در خصوص این مسئله چنین توضیح داده است: «دیتابیس ما با سامانه وزارت بهداشت مثل سایر دستگاه‌ها ارتباط برقرار کرده است. ارتباط ما با وزارت بهداشت برای مساله پرونده سلامت الکترونیک است. این اطلاعاتی که درز پیدا کرده از جانب وزارت بهداشت بوده و ثبت احوال در آن دخیل نیست.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.