نگران موج دوم شیوع کرونا در منطقه کاشان هستیم

دکتر سید علیرضا مروجی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشانکاشان فردا – رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اعلام این که در سال جاری شاهد کاهش مراجعات مبتلایان هستیم، اما همچنان نگرانی‌ها وجود دارد، از شروع موج دوم شیوع کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ابراز نگرانی کرد.

به گزارش وب دا، دکتر سید علیرضا مروجی در برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت با تاکید بر ترخیص ‍۱۹۱۷ بیمار مشکوک به کرونا از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا کنون، یادآور شد: طبق آخرین نتایج به دست آمده از آزمایشات صورت‌گرفته، ۹۳۷ مورد مثبت مبتلا به کرونا و ۴۸۳ مورد منفی بوده است.

وی در ادامه، به نقش سازنده رسانه‌ها در آموزش پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها با ایجاد هوشیاری و انتقادات سازنده، دانشگاه را در این راه پرمخاطره یاری کردند.

دکتر مروجی افزود: مراکز شبانه‌روزی و ۱۶ ساعته جهت کاهش مراجعات به بیمارستان‌ها و کمک به کادر درمان فعال شده است.

وی با اشاره به تاثیر اجرای برنامه بیماریابی بر روند شناسایی بیماران و کاهش مراجعات، اظهار داشت: تنها در سه روز گذشته ۱۵۰ هزار تماس تلفنی از سامانه ۴۰۳۰ صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه با اشاره به کسب رتبه نخست پیگیری فعالانه در کلان منطقه هفت کشور، با ۸۶ درصد مشارکت، تصریح کرد: ۳۳٪ از مردم در سامانه خودارزیابی شرکت کرده‌اند و  ۹۵٪ از جمعیت این منطقه غربالگری شده‌اند.

دکتر مروجی ضمن تقدیر از جامعه روحانیون، اصناف و بازاریان در راستای تعطیلی امور خود و پیوستن به کمپین در خانه بمانیم، اظهار امیدواری کرد: شهروندان برای یاری کادر درمان، همچنان در خانه‌های خود بمانند تا صبوری مردم نتیجه داده و زنجیره انتقال قطع شود.

وی به مناطق پرخطری مانند مراکز سالمندان گلابچی اشاره کرد و افزود: روزانه و به طور مستمر این نوع مراکز رصد و از شیوع بیماری در آن‌ها جلوگیری می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.