مدیران گروه در فضای مجازی هویت اعضا را احراز کنند

روح‌الله دهقانی دادستان عمومی و انقلاب کاشانکاشان فردا – دادستان عمومی و انقلاب کاشان در ابلاغیه‌ای از مدیران گروه‌های شبکه‌های اجتماعی خواست هویت اعضای گروه خود را احراز کنند.

به گزارش شبستان؛ «روح‌الله دهقانی» در ابلاغیه‌ای از مدیران گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی خواست هویت اعضای گروه خود را احراز کنند.

در ابلاغیه دادستان عمومی و انقلاب کاشان آمده است: با توجه به این‌که متاسفانه برخی از افراد از بستر شبکه‌های اجتماعی خارجی برای ارتکاب جرایم سوء استفاده می‌کنند، لذا در راستای پیشگیری از وقوع جرائم به همه گروه‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی فعال در شهرستان ابلاغ می‌شود، صرفا به افرادی اجازه فعالیت در گروه را بدهند که شماره آن‌ها مشخص و در واقع توسط مدیران گروه‌ها احراز هویت شده باشند.

دهقانی در این ابلاغیه تاکید کرده است: در غیر این‌صورت، در صورت وقوع جرمی در گروه به لحاظ تسهیل در ارتکاب جرایم، مسئولیت آن به عنوان معاونت، متوجه مدیران مربوطه خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب کاشان در ادامه این ابلاغیه تاکید کرده است: این تصمیم در راستای سالم‌سازی فضای مجازی اتخاذ شده است.

احراز هویت اعضای یک گروه تلگرامی که تا سقف قابل‌توجهی می‌تواند عضو از همه‌جا و با هر شخصیت و علاقه‌ای جذب کند، به‌نظر می‌رسد کار غیر ممکنی باشد. از طرفی با توجه به این‌که در ایران با ۸۰ میلیون جمیعیت بیش از ۱۰۰ هزار شمار تلفن از سوی اپراتور‌های داخلی فروش رفته، به نظر می‌رسد اکثر شهروندان چندین شماره متعلق به خود دارند یا شمار‌ه‌هایی در اختیار دارند که صاحب رسمی آن را نمی‌شناسند و پیچیدگی‌های از این دست می‌تواند کار را مشکل یا در اصل لوث کند.

به نظر می‌رسد ابلاغیه‌ی دادستان محترم کاشان بدون کارشناسی‌و مشاوره‌های فنی لازم با کارشناسان امنیت شبکه و سواد رسانه تنظیم شده باشد.

از طرفی سعید غلامیان وکیل دعاوی و مدیر مسئول کاشان نیوز نیز با انتشار یادداشتی در این سایت به برخی اشکالات حقوقی این ابلاغیه اشاره کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.