غربالگری تلفنی ۳۸۰ هزار نفر در آران و بیدگل و کاشان

هزار نفر در کاشان تلفنی غربالگری شدندکاشان فردا – مدیر مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به ۱۵ هزار پیگیری تلفنی گفت: ۳۸۰ هزار نفر در قالب ۱۲۴ هزار خانوار به صورت تلفنی تا کنون از سوی سامانه ۴۰۳۰ در حوزه معاونت بهداشت غربالگری شده‌اند.

ابوالفضل رعیت محتشمی دوشنبه به ایرنا اعلام کرد: روزانه بیش از ۳۵ هزار تماس از سوی مراقبان سلامت و بهورزان برای غربالگری افراد، خانواده، پیگیری موارد مشکوک و پیگیری روند درمان بیماران و سلامت اطرافیان صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین ۱۱ هزار و ۶۹۰ مورد تماس تلفنی برای پیگیری وضعیت بیماران مبتلا به ویروس کرونا و نزدیکان آن‌ها صورت گرفته است.

مدیر مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: تا کنون بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ نفر به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کردند که از این تعداد ۵۹٪ نیازمند مراقبت در خانه، ۱۶٪ ارجاع به بیمارستان، ۲۵٪ سالم و نزدیک به ۲٪ نیز تحت درمان دارویی قرار گرفتند.

وی با اشاره به غربالگری ۹۲٪ از زنان باردار نیز گفت: ۹۱ مورد از این زنان دارای علامت بودند و ۴۲ نفر به پزشک و چهار نفر به بیمارستان ارجاع شدند که همه موارد بهبودی کامل داشتند.

رعیت محتشمی تشریح کرد: این دانشگاه با تلاش مراقبان سلامت و بهورزان، در شاخص‌های پیگیری فوری و فعال موارد مشکوک، موفق به کسب رتبه نخست در کلان منطقه هفت کشور شده است.

بنابر اعلام معاونت پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان، در راستای خدمات غیرحضوری مرکز مشاوره، طرح ویژه‌ای نیز با عنوان مشاوره و راهنمایی تلفنی را در راستای همدلی و همراهی با دانش‌آموزان و اولیای محترم برای گذر از این ایام حساس ارایه می‌شود و تا زمانی که امکان مشاوره حضوری فراهم نباشد، این طرح رایگان برقرار خواهد بود.

تا کنون ۵۵ هزار و ۷۴۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.