ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی و صنعتی در کاشان

گیاهان دارویی منطقه کاشانکاشان فردا – به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، صدور مجوز برداشت از گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی مرتعی ممنوع است.

به گزارش ایانا رئیس اداره منابع طبیعی کاشان گفت: در اجرای این دستورالعمل، یگان حفاظت منابع‌طبیعی از هرگونه بهره‌برداری از گیاهان دارویی، ‌صنعتی و خوراکی توسط جوامع ‌محلی و روستایی جلوگیری کرده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

بیشتر بخوانیم:
+
مراتع کاشان امسال «باریجه» ندارد

محمد‌مهدی شریفی خاطرنشان ساخت: عملیات برداشت گیاهان مرتعی به صورت گروهی انجام می شود و شیوه بهره‌برداری سنتی، امکان آلودگی ابزارهای برداشت و ‌جمع‌آوری گیاهان از طبیعت و مصرف آن به بازارهای متعدد می‌تواند عامل سرایت غیرقابل کنترل ویروس کرونا در ‌جامعه‎ ‎بهره‌بردار و یا مصرف‌کننده شود.

بسیاری از شهروندان طرفدار گیاهان دارویی با فرارسیدن بهار به جمع‌آوری این گیاهان از جمله کنگر، ‌ریواس، اسفناج وحشی، دنبلان کوهی و کرفس کوهی اقدام می‌کنند.

مراتع شهرستان کاشان در روستاهای نشلج، اسحاق آباد، ویدوجا و مرق، محل رشد گونه‌های باریجه و در بخش‌های برزک، قمصر و کامو رویشگاه گونه‌های دارویی از جمله آویشن کرمانی است.

علاوه بر این منطقه کاشان و نطنز و دامنه‌های رشته‌کوه کرکس در این دو شهرستان یکی از غنی‌ترین منابع رویش گیاهان دارویی در ایران است که در صورت توجه بهینه و بهره‌بردای مناسب از آن می‌تواند یکی از منابع درآمدی قابل‌توجه منطقه باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.