«پوشه» یا «فولدربندی» امکان جدید پیام‌رسان تلگرام

پوشه‌بندی در تلگرامکاشان فردا – در آخرین نسخه پیام‌رسان، تلگرام ـ هم در نسخه دسکتاپ هم در اسمارت‌فون‌ها ـ گزینه یا آپشن «پوشه‌» به امکانات این پیام‌رسان افزودن شده است.

در نسخه دستکتاپ، یک نوارابزار عمودی آبی‌ پررنگ متمایل به مشکی به سمت چپ تلگرام اضافه شده که از بالا شامل منو یا فهرست اصلی که همان آیکن سه خط افقی است، بعد فولدر یا پوشه‌ها و در انتها هم فهرست تنظیمات این فولدربندی قرار دارد.

بیشتر بخوانیم:
+ در تلگرام با افرادی که در نزدیکی ما هستند چت کنیم

به شکل پیش‌فرض سه پوشه All chats یا همه گفت‌وگو‌ها، گفت‌وگوهای خصوصی و گفت‌وگو‌های خوانده‌نشده در این فهرست ایجاد شده است.

با این امکان وقتی بر روی پویشه «خوانده نشده» کلیک می‌کنیم، همه چت‌ها یا گروه و کانال‌هایی که پیام‌های آن‌ها هنوز خوانده‌نشده، به ترتیب فهرست می‌شود و از بقیه کانتک‌ها و گروه‌ها و کانال‌هایی که گفت‌وگوهایشان قبلا خوانده شده و گفت‌وگوی جدیدی ندارند خبری نیست.

با تاچ‌کردن روی هر پیام و خواندن آن، پیام به‌طور خودکاز از فهرست حذف و لیست کوتاه‌تر می‌شود. این امکان کمک می‌کند کم‌تر پیام‌هایی در بین شلوغی فهرست بروزرسانی گروه‌ها و کانال‌ها و چت‌های خصوصی گم شده و ناخوانده باقی بماند.

با کیلک‌کردن بر روی فهرست تنظیمات این گزینه می‌توان فولدر جدیدی ایجاد کرد، نام فولد‌رها را تغییر داد و خلاصه با پوشه‌بندی، گفت‌وگو‌ها را دسته‌بندی کرد و مرتب به سراغ آن‌ها رفت. مثلا می‌توان پوشه جداگانه‌ای برای گروه یا کانال‌هایی که دنبال می‌کنیم ایجاد کرد.

در نسخه اسمارت‌فون (موبایل و تبلت) نوارابزار این آپشن سمت راست بالا به شکل افقی البته با تغییراتی قرار دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.