در آمریکا ۲ هزار نفر در یک روز قربانی کرونا شدند

تریلر‌های یخچال‌دار اجساد قربانیان کرونا را موقت نگهداری می‌کنندکاشان فردا – آمریکا به نخستین کشوری در جهان تبدیل شد که در یک روز بیش از ۲ هزار نفر در آن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی براساس آمار منتشر شده توسط دانشگاه جان‌هاپکینز در ایالات متحده آمریکا تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۱۰۸ نفر جان خود را پس از ابتلا به کرونا از دست داده‌اند و تعداد مبتلایان در این کشور از نیم میلیون نفر فراتر رفته است.

براساس پیش‌بینی‌ها، آمریکا در تعداد تلفات به زودی از آمار ایتالیا نیز فراتر خواهد رفت و بیشترین آمار مرگ‌و‌میر در اثر کرونا در جهان را دارا خواهد بود.

با این حال کارشناسان در ستاد کووید-۱۹ در کاخ سفید معتقدند که پیک این ویروس در آمریکا در حال گذر است و به‌زودی میزان مبتلایان و جان‌باختگان کاهش خواهد یافت.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز گفته است که انتظار می‌رود تعداد جان‌باختگان از پیش‌بینی ۱۰۰ هزار نفر که در گذشته اعلام شده بود، کمتر باشد.

در آمریکا نزدیک به نیمی از جان‌باختگان از ایالت نیویورک بوده است.

محققان پیش‌بینی کرده بودند که میزان مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در آمریکا روز جمعه به نقطه اوج خود خواهد رسید و پس از آن از تعداد روزانه کاسته می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.