دستگیری فردی به اتهام انتشار تصاوير خصوصی در کاشان

دستگیری کلاهبرداری که از زنان با ادعای جن‌گیری اخاذی می‌کردکاشان فردا فرمانده انتظامی کاشان از دستگیری فردی که تصاویر خصوصی افراد را منتشر می‌کرد خبر داد.

به گزارش پايگاه خبری اهل کاشانم، سرهنگ علي قرباني اعلام کرد: فردی به نیروی انتظامی مراجعه کرده و اعلام کرد که شخصی ناشناس اقدام به ایجاد مزاحمت، انتشار تصاویر و فیلم‌های شخصی، سلب آرامش وی کرده است.

سرهنگ قربانی افزود: بلافاصله دستورات قضایی لازم در این زمینه اخذ و با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم شناسایی و دستگیر شد، و پس از رویارویی با مستندات صراحتاً به بزه انتسابي اقرار و انگيزه خود را انتقام‌گيري شخصي عنوان کرد و به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.

برابر ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای هرکس به وسیله سامانه‎های رایانه‎ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از ۵۰۰ هزار تا ۴ میلیون تومان یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

فرمانده انتظامی کاشان با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد با انتقام جویی در فضای سایبر به دنبال جبران شکست‌ها و ناکامی‌ها خود هستند، گفت: قطعا این‌گونه رفتار نه تنها مشکلات آن‌ها را حل نمی‌کند بلکه وضعیت آنها را بغرنج‌تر و سخت‌تر می‌نماید.

علیرغم هشدارهای پلیس فتا، متاسفانه برخی از کاربران به دلیل عدم آگاهی و بدون توجه از عواقب سوء، اطلاعات خود را در فضای سایبری پخش و در اختیار افراد مختلف می‌گذارند که این امر زمینه را برای سوء‌استفاده‌های بعدی توسط افراد فرصت‌طلب ایجاد می‌نماید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.