دوره شیوع کرونا در ایران تا مهرماه طول می‌کشد

coronavirus کرونا ویروسکاشان فردا – بخش داده‌پردازی دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور پیش‌بینی کرد که ویروس کرونا در جهان تا ۳۰ ماه مه (۱۰ خرداد) ۹۷٪ چرخه همه‌گیری خود را طی می‌کند و تا ابتدای دسامبر (۱۱ آذر) فراگیری این ویروس در جهان به پایان خود می‌رسد.

به گزارش یورونیوز؛ مرکز نوآوری در داده‌پردازی این دانشگاه تحت مدیریت جی‌یان‌شی لوا با طراحی مدلی بر پایه آمار رسمی افرد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا، تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ و شمار بهبودیافتگان این بیماری، تلاش کرده تا با لحاظ پیش‌فرض‌های مبتنی برتجربه تاریخی بیماری‌های همه‌گیر و با اتکاء به ابزار رگرسیون، چرخه زندگی این ویروس را پیش‌بینی کند.

این مدل وضعیت شیوع ویروس کرونا در ۸۶ کشور جهان از جمله ایران را مورد بررسی قرار داده و برآورد کرده که در ۱۵ کشور جهان از جمله چین، کره جنوبی، استرالیا، اتریش، لبنان، اردن و سوئیس تا ۲۸ آوریل (۹ اردیبهشت)، ۹۷٪ چرخه شیوع ویروس کرونا سپری شده است.

پیش‌بینی این مدل نشان می‌دهد که چرخه فراگیری ویروس کرونا در ایران به عنوان چهل‌وچهارمین کشور، تا ۱۷ مه (۲۸ اردیبهشت) به سطح ۹۷٪ خواهد رسید و اتمام دوره شیوع آن تا ۲۸ سپتامبر (۷ مهر) طول خواهد کشید.

در میان کشورهای مورد بررسی، عربستان سعودی در انتهای جدول قرارگرفته و پیش‌بینی شده که فراگیری ویروس کرونا در این کشور تا پایان ژانویه ۲۰۲۱ (دی‌ماه) ادامه داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.