قیمت گل محمدی در کاشان افزایش یافت

گل محمدی در کاشانکاشان فردا – معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان قیمت هر کیلوگرم گل محمدی در این شهرستان را در راستای تنظیم بازار، امسال ۱۲ هزار و پانصد تومان اعلام کرد.

مسعود خاندایی شنبه به ایرنا گفت: اگر چه گل محمدی از کالاها و محصولاتی به شمار نمی‌رود که بتوان برای آن قیمت‌گذاری کرد، اما این تصمیم در راستای حمایت از گلکاران زحمتکش گرفته شده و به طور رسمی اعلام شد تا جایگاه کاشان به عنوان قطب گلاب محفوظ بماند.

خاندایی علت افزایش و تثبیت قیمت گل محمدی را افزایش دستمزد کارگران و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا عنوان کرد که بر اقتصاد گردشگری منطقه با اجرای مصوبه‌های ستاد ملی کرونا تاثیر گذاشته بود.

بیشتر بخوانیم:
+ آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های ابوزیدآباد

وی یادآور شد: پس از نشست‌هایی با گلاب‌گیران و آشنایی با مسائل آنها قرار شد بسته‌های حمایتی دولتی در اختیارشان قرار گیرد تا آن‌ها نیز در مقابل از گل‌کاران حمایت و گل‌های محمدی را خریداری کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری کاشان همچنین به گلکاران منطقه توصیه کرد که با بستن قرارداد نسبت به فروش گل محمدی اقدام کنند تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

خاندایی تصریح کرد: کارخانه‌های تولیدکننده بزرگ گلاب در منطقه از این قیمت‌گذاری حمایت کردند و اگر شرایطی اتفاق بیافتد که عرضه بیش از تقاضا باشد، تدابیری از جمله روی‌آوردن به خشک‌کردن گل محمدی و جلوگیری از ورود این محصول از سایر نقاط کشور به این شهرستان اندیشیده شده تا گلکاران بومی دچار زیان نشوند.

وی خاطرنشان ساخت: امسال بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار در گلستان‌های گل محمدی کاشان مشغول به کار شدند که فصل برداشت افزون بر ۸۰ هزار نفر- روز اشتغال ایجاد ‌می‌شود.

خاندایی اعلام کرد: قرار است به واحدهای صنعتی و تولیدی آسیب‌دیده ناشی از شیوع کرونا که با دولت همکاری و تعدیل نیرو نداشتند، تسهیلاتی داده شود.

قیمت هر کیلوگرم گل محمدی سال گذشته در شهرستان کاشان بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار ریال قیمت‌گذاری شده بود.

یک‌هزار و ۷۰۰ کارگاه سنتی، ۷۵ کارگاه نیمه‌صنعتی و ۳۲ کارخانه صنعتی تولید گلاب، عرقیات گیاهی، اسانس و عطر گل محمدی در شهرستان کاشان فعالیت می‌کنند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم: https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.