کشف ۶ تن الکل متانول غیرمجاز در کاشان

دکتر محسن تقی‌زاده معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشانکاشان فردا – معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از کشف ۲ نیسان وانت محتوی حدود ۶ تن الکل متانول غیرمجاز در کاشان خبر داد.

دکتر محسن تقی‌زاده در گفت‌و‌گو با مهر با بیان این‌که همزمان با شیوع کرونا در سطح کشور دانشگاه علوم پزشکی کاشان تمام تلاش خود را برای تأمین نیازهای بهداشتی همشهریان کاشانی به کار بست، اظهار داشت: بر این مبنا با چند کارخانه تولیدی کاشان مذاکراتی انجام شد و آنها برخی از خط‌های تولید خود را برای تولید مواد ضدعفونی کننده تغییر دادند.

وی با اشاره به صدور مجوز به برخی از کارخانجات صنعتی برای تولید مواد ضدعفونی کننده افزود: به هفت کارخانه سطح شهرستان که امکان و توانایی تولید مواد ضدعفونی‌کننده داشتند، مجوز تولید ۱۶ نوع ضدعفونی‌کننده دست و سطوح داده شد.

دکتر تقی‌زاده اضافه‌کرد: یک کارخانه تولید الکل نیز در کاشان راه‌اندازی و با توجه به درخواست سه کارخانه مواد غذایی برای تولید الکل در حال حاضر دو کارخانه دیگر نیز اقدام به تولید الکل با درجه خلوص بالا کرده و تا حدود زیادی نیاز منطقه را برطرف کرده‌اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده در ۲شهرستان کاشان و آران و بیدگل توزیع شده است.

 دکتر تقی‌زاده با اشاره به توزیع برخی از مواد ضدعفونی کننده مثل الکل در روزهای ابتدایی شیوع کرونا خارج از شبکه توزیع قانونی در کاشان خاطرنشان کرد: چند کارگاه تولید این مواد در خارج از کاشان که به صورت غیرمجاز اقدام به تهیه و توزیع متانول می‌کردند شناسایی و مهروموم شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.