کرونا درآمدهای شهرداری کاشان را کاهش داد

شهرداری کاشانکاشان فردا – معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شهرداری کاشان با اشاره به کاهش درآمدهای شهرداری در پی همه‌گیری ویروس کرونا گفت: شرایط استثنایی مقطع پایانی سال ۹۸ و سال جدید به گونه‌ای است که بخش عمده‌ای از درآمدهای شهرداری محقق نشد.

سید مرتضی حسینی در گفت‌وگوی زنده در برنامه رادیویی صبح سیلک با اشاره به قوانین تجمیع عوارض و ارزش افزوده افزود: پرداخت مالیات بر ارزش افزوده صنایع، به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی تا اردیبهشت‌ماه، معوق یا معاف‌شده که با این روال شهرداری‌ها کم‌درآمدتر می‌شوند.

به گفته وی، اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در اسفندماه که زمان مراجعه و پرداخت بسیاری از عوارض توسط مودیان است، شهرداری را با کاهش درآمد مواجه کرده و با ادامه شرایط فعلی سیاست ریاضت اقتصادی، کنترل و کاهش هزینه‌های غیرضروری در شهرداری دنبال می‌شود.

حسینی با تبیین نظام بودجه‌بندی شهرداری در سال ۹۹ بر اساس چارچوب جدید سازمان شهرداری‌ها و تلاش برای رعایت انضباط مالی و مدیریت کسری بودجه، تخصیص منابع بر اساس اولویت‌های نظرات معتمدین محلی را یادآور شد و افزود: بخش نخست پروژه زیرگذر به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی ترافیکی شهر قرار است به اتمام برسد.

وی ادامه داد: از مجموع بودجه ۶۲۰ میلیاردی سال ۹۹ شهرداری، ۱۹۰ میلیارد آن صرف نگه داشت شهر شده و ۲۴۰ میلیارد از آن هم به تکمیل پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.