بازآفرینی بافت تاریخی کاشان بر مبنای پیاده‌محوری

خیابان میرعماد کاشانکاشان فردا مدیر منطقه یک شهرداری کاشان با بیان اینکه ایجاد فضاهای پیاده‌محور در بافت تاریخی می‌تواند حیات و سرزندگی را برای شهر به ارمغان آورد، گفت: معابر و مسیرهای گردشگری این منطقه مثل محور میرعماد، خیابان شهید حسنی‌نژاد، کوی اصناف و دیگر محورها در خیابان‌های محتشم و فاضل نراقی، بالغ بر ۳۰ هزار مترمربع بر اساس همخوانی با این بافت‌ها، سنگ و بلوک‌فرش شده است.

محمدحسین واحدیان در برنامه رادیویی صبح سیلک افزود: عدم حضور گردشگران در ایام پایانی سال ۹۸ و آغاز سال جدید فرصت مناسبی را برای مرمت خانه‎های طباطبایی و عباسیان بعد از گذشت ۲۵ سال با اعتباری افزون بر ۳ میلیارد تومان فراهم کرد.

واحدیان محدودیت‌های تعریض معابر بافت تاریخی بر اساس ضوابط خاص حفاظت از میراث فرهنگی را یادآور شد و تصریح کرد: در سال گذشته ۶ هزار و پانصد مترمربع آزادسازی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان به منظور تسهیل امدادرسانی در این بافت تاریخی ۴۷۸ هکتاری انجام شده است.

وی گفت: در سال گذشته بیش از ۵ میلیارد تومان و در سال جاری نیز ۶ میلیارد تومان اعتبار صرف تملک زمین‌ به منظور احداث و توسعه پارکینگ‌های مسطح و طبقاتی در این منطقه تاریخی فرهنگی شده است.

مدیر منطقه یک شهرداری کاشان اضافه‌کرد: در پروژه‌های بازآفرینی شهری مانند احیای خیابان میرعماد و محله درب باغ، تلاش شده با جانمایی و تعریف فضا برای کاشت درختان یا قراردادن فلاورباکس‌ها، کمبودهای فضای سبز شهری جبران شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.