سال ۹۸ سال ارتقاء و توسعه ایمنی شهری

محمدمسعود چایچی مدیرعامل آتش‌نشانی کاشانکاشان فردا – مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کاشان در تشریح فعالیت‌های این سازمان در سال گذشته گفت: در سال ۹۸ این سازمان با رویکرد دستیابی به استانداردهای ایمنی شهری، با اولویت پیشگیری، آموزش و اطلاع‌رسانی عمومی و بهره‌مندی از تکنولوژی‌های به‌روز به دستاوردهای قابل توجهی دست یافت.

محمدمسعود چایچی برگزاری دوره‌های آموزش ایمنی عمومی برای نزدیک به ۷۰ هزار شهروند در قالب طرح «هرشهروند، یک آتش‌نشان» با ۵۵٪ رشد نسبت به سال ۹۷، و اجرای ۲۱ دوره آموزشی تخصصی و مهارتی برای کارکنان سازمان با ۶۰٪ رشد نسبت به سال ۹۷ همراه با تولید بیش از ۲۵۰ مورد محتوای فرهنگی، آموزشی در قالب فیلم، پویانمایی، کتاب، بروشور، و … با ۲۵٪ رشد را بخشی از این فعالیت‌ها در ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی عمومی برشمرد.

چایچی از جانمائی و نصب ۲۵ شیر هیدرانت در سطح شهر و نزدیک‌شدن به سطح استاندارد در این شاخص خبرداد و افزود: موافقت با تأسیس دانشکده علمی کاربردی تخصصی آتش‌نشانی کاشان از دیگر دستاورد‌های دوره مدیریتی اخیر است.

وی کاهش ۲۵ ثانیه‌ای متوسط زمان رسیدن به محل حوادث و آتش‌سوزی‌ها نسبت به سال ۹۷، خرید و پیاده‌سازی سامانه مهار ۱۲۵ جهت مستندسازی، پایش و ارزیابی حوادث و آتش‌سوزی‌ها و مدیریت بخش عملیاتی، تدوین نقشه‌های خطرپذیری شهر در برابر آتش و حوادث، اجرای طرح ارتقاء ایمنی بازار بزرگ کاشان و نیز تهیه طرح جامع ایمنی شهر کاشان را بخشی دیگر از فعالیت‌ها و موفقیت‌های این سازمان در سال ۹۸ عنوان کرد.

مدیرعامل آتش‌نشانی کاشان یادآور شد: با انجام بیش از ۴ هزار بازدید و بازرسی ایمنی، بیشتر اماکن، ساختمان‌ها و مستحدثات شهری با اولویت اماکن عمومی مورد ارزیابی قرار گرفته، و گزارش مکان‌های نا ایمن به مقامات مسئول اجرائی و قضائی ارسال شده‌است. این اقدام به نسبت سال گذشته ۵۰٪ رشد داشته است.

چایچی کاهش ۹۰٪ تلفات جانی آتش‌سوزی‌ها و ۵۷٪ ناشی از حوادث، کاهش ۲۸٪ حوادث مربوط به آسانسور و بالابر، کاهش ۲۳٪ آتش‌سوزی‌ مراکز تجاری، کاهش ۲۵٪  غرق‌شدگی و همچنین کاهش ۵٪ کل حوادث در نیمه نخست سال ۹۸ به عنوان بیلان موفق این سال اعلام کرد.

وی خاطرنشان ساخت: در سال ۹۸ سازمان آتش‌نشانی کاشان در ۲۵ هزار و ۵۱۱ عملیات شامل: ۶۴۴ فقره آتش‌سوزی و یک هزار و ۸۵۷ فقره حادثه به شهروندان منطقه کاشان و حومه امدادرسانی نموده و جان ۸۱۲ نفر از شهروندان را از مرگ نجات داده‌است.

مدیرعامل سازمان در پایان تصریح کرد: در ماه پایانی سال ۹۸ و متعاقب شیوع ویروس کرونا در منطقه، اقدامات گسترده‌ای توسط سازمان شروع و تا کنون ادامه دارد که از آن جمله می‌توان به تدوین و اجرای پیمان‌نامه‌های بهداشتی مرتبط با شیوع این ویروس در سازمان بمنظور تأمین سلامت آتش‌نشانان و طراحی و ساخت تجهیزات مربوطه به ضد‌عفونی شهر اشاره کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.