شهرداری کاشان در نخستین کنفرانس آنلاین مجمع شهرداران آسیایی

مجمع شهرداران آسیاییکاشان فردا – مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، از حضور شهرداری کاشان در نشست مجمع شهرداران آسیایی خبر داد.

مهدی بذرافشان گفت: مجمع شهرداران آسیایی این نشست را به صورت برخط با حضور مدیران ارتباطات (روابط عمومی)، بین‌الملل، مدیریت بحران و دیگر مدیران ذیربط از اعضای ایرانی این مجمع برگزار کرد.

بذرافشان خاطرنشان کرد: در این نشست آنلاین که با هدف آشنایی با تجارب و دستاوردهای شهرهای عضو مجمع شهرداران آسیایی در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا و نیز هماهنگی برنامه‌های آینده این مجمع (از جمله نشست آتی هیئت اجرایی) برگزار شد، نمایندگان شهرهایی چون اصفهان، شیراز، تهران، قم، کرج، سنندج، کرمانشاه، همدان، اردبیل و رشت حضور داشتند.

وی تأکید کرد: در این نشست، حاضران به تبادل تجربیات و اقدامات انجام شده توسط شهرداری‌ها در مقابله با بیماری کرونا پرداختند.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، تشکیل کمیته‌های تخصصی بحران، ضدعفونی معابر و تجهیز خودروهای آتش‌نشانی و آرامستان‌ها، استفاده از ظرفیت‌های سمعی بصری برای ارائه تبلیغات و اطلاع‌رسانی عمومی، توزیع بسته‌های حمایتی و جذب مشارکت‌های مردمی، توزیع بسته‌های بهداشتی در مناطق حاشیه‌ای شهر را از جمله موارد طرح شده از سوی اعضا در این نشست برشمرد.

بذرافشان، یادآور شد: ضدعفونی وگندزدایی تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها، جمع‌آوری متکدیان و معتادان و افراد آسیب‌پذیر از سطح شهر، راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی با شعارهای مختلف، تشکیل فرهنگسرای مجازی و تولید محتوا بر بستر این فرهنگسرا، ایجاد امکان گردشگری مجازی، ارتباط با شهرهای خواهرخوانده به منظور تبادل تجربیات بر مبنای دیپلماسی شهری، اجرای موسیقی در مجتمع‌های مسکونی و … از دیگر سرفصل اقداماتی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این نشست، دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی با اشاره به تشکیل هفت کمیته تخصصی این مجمع از جمله کمیته حمل و نقل و ترافیک، کمیته شهرهای تاب‌آور، کمیته ارتقای زیست‌پذیری در شهرهای آسیایی، کمیته شبکه بانوان شهرهای آسیایی و کمیته اعضای شوراها در شهرهای آسیایی از برگزاری نشست هیئت اجرایی این مجمع در سال جاری خبر داد.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان با بیان اینکه کاشان از سال ۱۳۹۴ عضو سازمان جهانی مجمع شهرداران آسیایی است گفت: این سازمان در سال ۲۰۰۴ با هدف همگرایی و انتقال تجارب بین شهرها، شهرداری‌ها و دولت‌های محلی در سرتاسر آسیا به منظور دسترسی به رونق و بهبود کیفیت زندگی شهروندان و تحت نظارت شهرداری تهران تاسیس شد و تا کنون بیش از یکصد شهر آسیایی به عضویت این سازمان در آمده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.