«استان کاشان» به مجلس یازدهم موکول شد

مجلس شورای اسلامیکاشان فردا – طرح تشکیل استان اصفهان شمالی به مرکزیت کاشان به نوبت رای‌گیری مجلس دهم نرسید.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم و به نقل از مهر، در آخرین روز از برگزاری جلسات مجلس دهم، و در حالیکه طرح تشکیل استان جدید به مرکزیت کاشان در دستور هفدهم مجلس شورای اسلامی بود، این طرح به نوبت رای‌گیری نرسید.

این طرح در حالی، هفدهمین دستور روز مجلس در آخرین روز فعالیت خود بود که به همراه این طرح، دو طرح پیشین آن هم به نوبت رای‌گیری نرسید و مجلس دهم به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانیم:
+ شرایط کنونی کشور اقتضا نمی‌کند که استان جدیدی ایجاد شود

طرح تشکیل استانی در شمال استان اصفهان به مرکزیت کاشان، از حدود ۲ سال پیش از سوی نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس دنبال می‌شود.

این طرح موافقین و مخالفینی در استان اصفهان و خارج از استان دارد.

نماینده شهرستان نجف‌آباد که شهرستان حوزه انتخابیه‌اش جز‌ء شهرستان‌های این طرح نیست، با این طرح موافق است. این در حالی است که بقیه نمایندگان استان که شهرستان حوزه انتخابیه‌اشان جز موارد تفیکیک و استقلال از استان اصفهان است، یا با این طرح مخالف‌اند یا سکوت پیشه کرده‌اند.

جدای از بحث‌های تقسیمات کشوری، نام این استان هم با چالش هم در شهرستان کاشان و هم در استان اصفهان روبه‌رو بوده است. در استان اصفهان به بهانه این‌که نام این استان اصفهان شمالی است با آن چالش داشته‌اند و در کاشان به خاطر این‌که نام آن کاشان نیست.

این چالش‌ها باعث شد از میانه‌های راه نام استان اصفهان شمالی به استان گلساران تغییر کند. نامی که در کاشان با استقبالی مواجه نشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.