دانشگاه کاشان در طرح ملی ارتقاء ۵ دانشگاه برتر کشور در تراز بین‌المللی قرارگرفت

دانشگاه کاشانکاشان فردا – رئیس دانشگاه کاشان از قرارگرفتن این دانشگاه در طرح ملی ارتقاء ۵ دانشگاه برتر کشور در تراز بین‌المللی خبر داد.

عباس زراعت تشریح کرد: در قوانین و اسناد بالادستی کشور و مصوبات دولت، مقرر گردیده است چهار طرح به عنوان برنامه‌های اقتصاد مقاومتی به آموزش عالی کشور واگذار شود که یکی از آن‌ها طرح ارتقای ۵ دانشگاه کشور به تراز بین المللی می‌باشد.

زراعت اضافه‌کرد: بر اساس این طرح، ۱۶ دانشگاه برتر کشور که عمدتا دانشگاه‌های سطح یک و مستقر در تهران هستند، از سوی وزارت عتف انتخاب گردیدند که برای قرارگرفتن در میان ۵ دانشگاه بین‌المللی رقابت می‌کنند. دانشگاه کاشان هم یکی از این دانشگاه‌هاست.

وی تاکید کرد: بدون تردید ارتقای این دانشگاه به چنین جایگاهی علاوه بر تلاش اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه بدون حمایت خیرین میسر نبوده و در این طرح نیز امیدمان به حمایت‌های خیرخواهانه خیرین ارجمند است تا بتوانیم زیرساخت‌های تخقق ۴۲ شاخصی که از سوی دولت برای طرح مزبور تعیین شده است را فراهم نماییم.

رئیس دانشگاه کاشان اظهار امیدواری کرد: تا دانشگاه کاشان بتواند در زمان خاتمه برنامه ششم توسعه کشور، تبدیل به یکی از ۵ دانشگاه در تراز بین‌المللی شده و به رسالت‌های اجتماعی خود از جمله تعاملات بین‌المللی، افزایش تولید ناخالص ملی، رشد اقتصادی، رفاه عمومی، کاهش فقر و آسیب‌های اجتماعی و … عمل نماید.

دانشگاه کاشان در ۴ سال گذشته همواره جزء ۵ دانشگاه برتر کشور بوده و امتیازهای خوبی را در سطح جهانی از جمله رتبه نخست در میان دانشگاه‌های کشور در نظام بین‌المللی تایمز که معتبرترین نظام رتبه بندی بین المللی است، رتبه دوم در نظام گرین متریک، رتبه اول در بهره‌وری پژوهشی، رتبه چهارم در مؤثرترین دانشگاه‌های جهان، رتبه چهارم در تعداد دانشجویان خارجی، قرار گرفتن در میان یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان، دارای ۷ دانشمند بین‌المللی و …. کسب کرده است.

طرح ارتقای پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین‌المللی، به‌عنوان یک طرح ۱۰ ساله، از اردیبهشت‌ماه ۹۷ در دستور کار معاونت آموزشی وزارت عتف قرار گرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.