۲۲ حلقه چاه غیرمجاز در آران و بیدگل بسته‌شد

بسته‌شدن ۱۴ حلقه چاه غیرمجاز در آران و بیدگلکاشان فردا – فرماندار آران و بیدگل از بسته‌شدن ۲۲ حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل، اسماعیل بایبوردی به ضرورت تهیه اطلس فرونشست زمین در برخی از دشت‌های اصلی این شهرستان تاکید کرد و اجرای پروژه‌های مرتبط با احیاء آب و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی را خواستار شد.

بیشتر بخوانیم:
+ هفت حلقه چاه غیرمجاز در آران‌وبیدگل بسته شد

بایبوردی جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز، تقویت و استقرار گروه‌‍‌های گشت و بازرسی و نیز تهیه و نصب کنتور حجمی و هوشمند آب در شهرستان آران و بیدگل را یادآور شد.

وی به نصب ۱۲۰ کنتور هوشمند آب در دشت‌های اصلی این شهرستان اشاره و تشریح کرد: دراین راستا ۲۲ حلقه چاه غیرمجاز با همکاری اداره منابع آب و دستگاه‌های قضایی بسته‌شد.

فرماندار آران و بیدگل همچنین به گشت‌زنی و بازرسی مسئولان اداره منابع آب این شهرستان از چاه‌های مجاز و غیرمجاز شهرستان اشاره کرد و افزود: در این بازرسی‌ها مالکان چاه‌های غیرمجاز به دستگاه‌های قضایی معرفی شده‌اند.

بایبوردی اجرای طرح‌های مصرف بهینه آب، صرفه‌جویی در بخش‌های شرب، صنعت و فضای سبز مطابق با الگوی سازگاری با کم‌آبی و اجرای طرح پخش سیلاب با هدف پیشگیری از اثرات فرونشست زمین را از جمله موارد مورد نیاز برای تهیه این اطلس ذکر کرد.

وی به ضرورت تمهیدات مهندسی در پایداری خطوط انتقال برق، شبکه‌های تامین و توزیع آب و گاز اشاره و بیان داشت: رعایت الزامات ایمنی و اصولی مرتبط با ساخت‌وسازها در مناطق تحت تاثیر فرونشست زمین با اخذ مشاوره از سازمان نظام مهندسی ساختمان در شهرستان آران و بیدگل نیاز است.

تعداد کل چاه‌های کشاورزی شهرستان آران و بیدگل ۴۴۸ حلقه است از این تعداد، ۲۵۶ حلقه کشاورزی، ۶۸حلقه شرب و بهداشت و ۱۲۴حلقه متعلق به صنعت و خدمات است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.