طبیعت را دریابیم

خسرو اعتماد مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشانکاشان فردا – *خسرو اعتماد / آلودگی هوا، خشکسالی و بحران آب، کشاورزی سنتی، بحران زباله، بحران ریزگرد‌های محلی که در اثر نابودی پوشش گیاهی ایجاد شده‌اند، سرایت آلودگی کارخانه‌های نزدیک مناطق شهری به محیط‌های مسکونی، استفاده بی‌رویه از معادن اطراف کاشان، افتادن درختان سبز و روییدن ساختمان‌های سنگی گلوی کاشان را می‌فشارد.

این همه بحرانی که دارد ما را خفه می‌کند یکجا ایجاد نشده است. رفتارهای غلط ما در طول زمان و بی‌توجهی به محیط زیست حالا رو به خودمان کمانه کرده است.

بیشتر بخوانیم:
+ محیط زیست را سپر سیاست نکنید

وقتی که باغ‌ها را خانه می‌کردیم به این نکته توجه نکردیم که این درختانی که روی خاک می‌افتند، ریه‌های شهر هستند.

وقتی که شهرداری برای کسب درآمد، مجوز برای ساختمان‌های بلند در مرکز شهر صادر می‌کرد تا پول به جیب بزند، به این فکر نمی‌کرد که یک روزی ترافیک نفس شهر را می‌برد.

وقتی که کارخانه‌ها در کنار شهر ایجاد شدند، کسی به این فکر نکرد که این کوتاه‌شدن مسیر قرار است سالیان سال گریبان چند نسل را بچسبد.

وقتی که آسایش نشستن در خودرو را جایگزین رکاب‌زدن کردیم، به این فکر نکردیم که این آسایش کذاییء آرامش و سلامت ما را نشانه رفته است.

حالا باید تاوان همه اشتباهات‌مان را بدهیم. طبیعت به تنهایی نابود نمی‌شود. این خانه وقتی که ناامن می‌شود، برای همه ناامن می‌شود. پس تا از این دیرتر نشده دوباره پا به رکاب شویم. باور کنید که هوای پاک، آب و آسمان آبی نعمت است.

* مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.