شیوع موج دوم ویروس کرونا کاشان را تهدید می‌کند

دکتر محمد حاجی‌جعفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشانکاشان فراد – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۱۴ خردادماه ۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کاشان بستری شدند.

دکتر محمد حاجی‌جعفری در گفت‌وگو با تسنیم با تاکید بر رعایت پیمان‌نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان گفت: شیوع موج دوم ویروس کرونا کاشان را تهدید می‌کند.

دکتر حاجی‌جعفری همچنین ضمن اشاره به بستری دو مورد بیمار جدید، از ترخیص دو بیمار حاد تنفسی نیز از بیمارستان شهید بهشتی کاشان خبر داد.

وی با بیان این‌که در مجموع ۲۸ بیمار مشکوک حاد تنفسی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری هستند، افزود: متاسفانه تعداد بیماران قطعی ابتلا به ویروس کرونا در روزهای اخیر افزایش داشته است که این موضوع می‌تواند زنگ خطر را برای منطقه کاشان به صدا دربیاورد.

بیشتر بخوانیم:
+ بستری شدن ۸ بیمار مبتلا به کرونا در کاشان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان ابراز داشت: از ۶۲۷ مورد آزمایش تشخیص ویروس کرونا در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه تنها ۱۳ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا یعنی در حدود سه درصد گزارش شده بود و در نیمه نخست خردادماه جاری ۴۳ مورد ابتلای قطعی به ویروس کرونا از ۴۴۱ مورد آزمایش ارسال شده به ثبت رسیده است.

دکتر حاجی جعفری با بیان اینکه این موضوع نشان‌دهنده افزایش ۸ درصدی مبتلایان قطعی به ویروس کرونا است تصریح کرد: اگرچه بیماران بستری‌شده در بیمارستان شهید بهشتی کاهش یافته اما همچنان ویروس کرونا وجود دارد و در جامعه گردش می‌کند.

وی با بیان اینکه برداشت ما آن است که اعلام وضعیت زردِ کاشان و عدم رعایت کامل موازین بهداشتی به افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در منطقه کاشان دامن زده است، تاکید کرد: خطر تشدید ویروس کرونا و موج دوم شیوع این ویروس منطقه کاشان را نیز تهدید می‌کند و بر همین اساس لازم است شهروندان بیش از پیش موازین بهداشتی را رعایت کنند.

بستری مبتلایان جدید به کرونا سه‌شنبنه ۱۳ خردادماه در کاشان ۸ نفر اعلام شده بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.