برداشت ۲۰ هزار تن گیاه دارویی از مزارع کاشان

برداشت گیاهان دارویی در کاشانکاشان فردا – مدیر جهاد کشاورزی کاشان از برداشت بیش از ۲۰ هزار تن گیاه دارویی از ۵۴۰ هکتار مزارع کاشان از ابتدای سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش صدا و سیما مجید کافی‌زاده گفت: علاوه بر برداشت این مقدار گیاه دارویی، ۱۴۰ هزار تن انواع عرقیات گیاهی به ارزش ۳۸۰ میلیارد ریال نیز در این منطقه تولید شده است.

بیشتر بخوانیم:
+
نابودی یک گونه نادر گیاهی ابیانه

کافی‌زاده با اشاره به اینکه برداشت گیاهان دارویی برای بیش از سه هزار و ۸۷۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است، افزود: شهرستان کاشان یکی از مناطق مساعد برای کشت انواع گیاهان دارویی از جمله نعنا، بابونه، مشکک، گل ختمی، شوید، بیدمشک و ژرانیوم است.

علاوه بر این مزارع، ارتفاعات کرکس در جنوب کاشان که تا شهرستان نطنز امتداد دارد، یکی از غنی‌ترین رویشگاه‌های گونه‌های متنوع گیاهان دارویی وحشی و دیم و قارچ کوهی در منطقه است که در کنار چاله‌های پرورش هندوانه ارگانیگ در سنبک در کویر آران و بیدگل، این سه شهرستان را به قطب پرورش و تولید گیاهان دارویی در ایران تبدیل کرده است.

شهرستان کاشان با برخورداری از ۳۰ کارخانه صنعتی و هزار و ۱۰۰ کارگاه گلاب‌گیری و عرقیات گیاهی سنتی بزرگ‌ترین قطب صنایع فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی کشور محسوب می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.