افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب آشامیدنی در کاشان

آب آشامیدنی کاشانکاشان فردا – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: مصرف آب آشامیدنی مردم این منطقه با شیوع بیماری کووید ۱۹ به نسبت سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

محمدرضا اسدی سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برای جلوگیری از کمبود آب، باید همه مشترکان شهری و روستایی مراقبت لازم را نسبت به مدیریت و کنترل مصرف آب انجام دهند تا امسال با افت فشار و یا قطعی آب روبه‌رو نشویم.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از این مهم در گام نخست محدودیت‌هایی را برای مصرف آب صنایع ایجاد خواهیم کرد که امید می‌رود با رعایت الگوی مصرف، این فشار به مشترکان خانگی وارد نشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان با اشاره به افزایش دما در این منطقه‌ و به ویژه آب و هوای گرم و خشک آران و بیدگل، به مردم توصیه کرد: ضمن رعایت الگوی مصرف آب، صرفه‌جویی در مصرف را بسیار جدی بگیرند و از مصرف غیرضروری آب پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: منبابع و مخزن‌های اضطراری در حال حاضر در مدار بهره‌برداری قرار گرفته اما منابع تامین آب منطقه محدود شده و منحصر به چاه‌های شرکت‌ آبفا، خط‌های انتقال نابر و زاینده‌رود است.

اسدی تصریح کرد: بیم آن می‌رود که با کاهش حجم آب انتقالی از زاینده‌رود، تنش‌ها در پی بی‌آبی در این منطقه تشدید شود.

آب آشامیدنی مردم منطقه کاشان با افزون بر ۳۵۰ لیتر بر ثانیه آب انتقالی از زاینده‌رود و ۸۰ حلقه چاه عمیق و نیمه‌عمیق با میزان آبدهی ۲ تا ۲۰ لیتر بر ثانیه تامین می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.