سه دعای مستجاب

سه دعای مستجابکاشان فردا – سه دعای مستجاب.

در مورد شأن نزول آیه ۱۷۵ سوره اعراف روایت شده كه در بنی‎اسرائیل زاهدی زندگی می‎كرد. خداوند توسط پیامبر آن عصر، به او ابلاغ كرد كه سه دعای تو اجابت خواهد شد.

آن زاهد بی‎همّت و نادان در این فكر فرورفت كه این دعاها را در كجا به كار برد، با همسرش مشورت كرد، همسرش گفت: سال‌ها است كه در خدمت تو هستم و در سختی و آسایش با تو همراهی كرده‎ام، یكی از آن دعاها را در مورد من مصرف كن و از خدا بخواه مرا از زیباترین زنان بنی‎اسرائیل گرداند، تا تو از زیبایی من بهره‎مند گردی.

بیشتر بخوانیم:
+ کتاب حِیَل‌النساء
+ چنار عباسعلی
+ قانون خودتان بود

زاهد پیشنهاد او را پذیرفت و دعا كرد، او از زیباترین زنان شد، آوازه زیبایی او به همه جا رسید، مردم از هرسو برای او نامه‎های عاشقانه نوشتند، و آرزوی ازدواج با او نمودند، او مغرور شد و بنای ناسازگاری با شوهرش نهاد.شوهر خشمگین شد و دعا کرد: خدایا از دست این زن جانم به لبم رسیده، او را مسخ گردان. دعا مستجاب شد و زن به صورت خرس درآمد.

وقتی كه چنین شد، فرزندان او به زاهد اعتراض كردند، و زاهد ناگزیر از دعای سوم خود استفاده كرد و گفت: خدایا همسرم را به صورت نخستین خود بازگردان. زن به صورت اوّل بازگشت.

به این ترتیب سه دعای مورد اجابت زاهد به هدر رفت. و آن زاهد نادان بر اثر مشورت با زن نادان‌تر از خود، سه گنجینه را كه می‎توانست به وسیله آن، سعادت دنیا و آخرتش را تحصیل كند، باطل و نابود نمود.

منبع: جوامع الحكایات ـ محمد عوفی با تغیییر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
این حکایت در كتاب سیاستنامه، از این شوهر و زن به نام‌های یوسف و كُرْسُف یاد شده است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

دعا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.