آزمایش واکسن کرونا «مدرنا» روی ۳۰ هزار داوطلب

کاشان فردا – فاز سوم آزمایش واکسن کرونا که توسط شرکت بیوتکنولوژی «مدرنا» (Moderna) آمریکا ساخته شده است، از آغاز ماه ژوئیه (۲۰ روز دیگر) روی ۳۰ هزار داوطلب تست می‌شود.

فاز سوم این آزمایش، مرحله تعیین‌کننده‌ای است که به دانشمندان امکان می‌دهد بفهمند که آیا این واکسن در نمونه بسیار بزرگ و روی افراد سالم باعث ایمن‌شدن در برابر کووید-۱۹ خواهد شد یا خیر.

به گزارش یورونیوز؛ پیمان‌نامه این فاز نهایی با همکاری آژانش دارویی ایالات متحده نهایی شده است و این آزمایش با همکاری موسسه ملی بهداشت این کشور انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانیم:
+ واکسن کرونای «مدرنا» روی ۸ نفر جواب داد

شرکت مدرنا برای یافتن واکسن بیماری کووید-۱۹ با سرمایه‌گذاری دولت آمریکا صورت گرفته، و این شرکت برای این طرح ۴۸۳ میلیارد دلار از دولت آمریکا دریافت کرده است.

شرکت مدرنا ۱۸ مه اعلام کرد که نتایج اولیه واکسن که روی ۸ نفر آزمایش شده، رضایت‌بخش بوده است.

این شرکت سپس وارد فاز دوم آزمایش واکسن موسوم به «اِم‌آر‌اِن‌اِی-۱۲۷۳» (mRNA-1273) شد و آزمایش بر روی ۶۰۰ داوطلب در آخر ماه مه آغاز شد.

بیشتر بخوانیم:
+ پیشرفت در تولید واکسن کرونا در آکسفورد؛ ۱۰ هزار نفر دیگر واکسینه می‌شوند

اگر فاز سوم آزمایش این واکسن نتیجه رضایت‌بخشی به دنبال داشته باشد، شرکت مدرنا پیش‌بینی کرده است که سالانه ۵۰۰ میلیون واکسن کرونا تولید و این شمار را احتمالا تا ۱ میلیارد در سال افزایش دهد.

شرکت مدرنا آمریکا به همراه دانشگاه آکسفورد بریتانیا که آزمایش بر روی ۱۰ هزار داوطلب را انجام داده و منتظر نتایج اولیه این آزمایش در ماه سپتامبر هستند، دو تلاش پیشرو در رقابت جهانی برای یافتن واکسن کرونا به شمار می‌روند.

از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا و همزمان با شروع سال نو میلادی تاکنون، بیش از ۷ میلیون و پانصد هزار نفر در جهان به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. از این تعداد تاکنون نزدیک به ۴ میلیون نفر بهبود یافته‌ و بیش از ۴۰۰ هزار نفر نیز جانشان را از دست داده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.