استفاده از ماسک در جامعه باید همگانی شود

دکتر قاسم جان‌بابایی معاون درمانی وزیر بهداشتکاشان فردامعاون درمان وزیر بهداشت، با اشاره بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم گفت: شیوع بیماری کرونا در جامعه به حدی رسیده که استفاده از ماسک برای همگان ضروری است.

دکتر قاسم جان‌بابایی شام‌گاه چهارشنبه پس از بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان افزود: استفاده از ماسک، پیشتر برای جمعیت عادی توصیه نمی‌شد، اما حالا توصیه می‌کنیم در مکان‌هایی که فاصله‌گذاری کمتر رعایت می‌شود، همه مردم از ماسک استفاده کنند.

وی با تاکید بر تولید ماسک‌های ارزان و حتی خانگی که تهیه آن برای همه اقشار مختلف مردم امکان‌پذیر باشد، اضافه کرد: این نوع ماسک‌ها باید تهیه و به وفور در اختیار مردم قرار داده شود.

معاون درمان وزیر بهداشت اضافه کرد: در کنار تاکید بر استفاده از ماسک برای همگان باید در زمینه آگاه‌سازی مردم نسبت به رعایت فاصله اجتماعی و موارد بهداشتی، کاهش رفت و آمدهای غیرضروری و نگهداری بیشتر از سالمندان نیز توجه ویژه‌ای کرد.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه مسوولان مخالف تداوم فعالیت و کسب و کار در جامعه نیستند، اظهار داشت: متاسفانه حضور مردم و رعایت نشدن فاصله اجتماعی و پیمان‌نامه‌های بهداشتی در تفرجگاه‌ها و برخی آیین‌ها و مراسم‌ افزایش یافته و نیاز است تا مسئولان در این زمینه کنترل بیشتری اعمال کنند.

وی یادآور شد: در همین راستا برنامه‌ریزی خواهد شد تا حدود اختیارات مسئولان در استان‌ها و شهرستان‌ها برای اعمال محدودیت‌ها جهت جلوگیری از شیوع این بیماری افزایش پیدا کند تا در هر استان و منطقه‌ای با توجه به میزان شیوع، قادر به اعمال این محدودیت‌ها باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.