تلگرام در روسیه رفع فیلتر شد

کد فعال‌سازی حساب تلگرام در همراه اول و ایرانسل مسدود شدکاشان فردا – سازمان ارتباطات روسیه امروز (۲۹ خرداد) از رفع فیلتر پیام‌رسان تلگرام در این کشور پس از دو سال خبر داده است.

به گزارش شبکه نظر؛ سازمان ارتباطات روسیه در بیانیه خود یکی از دلیل رفع فیلتر این پیام‌رسان را برنامه جدی پاول دورف، موسس تلگرام برای مبارزه با تروریسم اعلام کرده است.

به تازگی پاول دورف از مقامات روسی خواسته بود تا نسبت به رفع فیلتر تلگرام اقدام کنند و اجازه دهند تا ۳۰ میلیون کاربر این پیام‌رسان در روسیه به راحتی امکان استفاده از آن را داشته باشند.

بیشتر بخوانیم:
+ پوشه یا فولدربندی امکان جدیدی تلگرام

براساس خبرهای منتشرشده در رسانه‌های روسی، سازمان ارتباطات روسیه اعلام کرده که آن‌ها در کنار تلگرام آماده همکاری با همه شرکت‌های اینترنتی فعال در کشور را دارند تا به سرعت جلوی انتشار اطلاعات تروریستی و افراطی، آزار کودکان، خودکشی و تبلیغات مواد مخدر از طریق این پیام‌رسان را بگیرند.

▪️۱۶ آوریل ۲۰۱۸ (فروردین سال ۱۳۹۷) دادگاهی در مسکو به درخواست سازمان ارتباطات روسیه برای فیلترشدن تلگرام پاسخ مثبت داد. در آن زمان دلیل اصلی درخواست این سازمان برای فیلترشدن تلگرام استفاده تروریست‌ها از این پیام‌‌رسان برای طراحی حمله‌هایشان عنوان شده بود.

تنها یک ماه بعد از فیلتر تلگرام در روسیه، در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ مقامات ایران هم تصمیم گرفتند تا به دلیل استفاده تروریست‌ها از این پیام‌رسان، تلگرام را در کشور فیلتر کنند.

براساس گزارش مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران‌ (ایسپا) در اسفند سال ۹۸؛ ۶۸ درصد مردم حداقل از یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی استفاده می‌کنند که براین اساس سهم تلگرام با وجود فیلتر آن در ایران ۴۲ درصد است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.