تعطیلی ۴۴ واحد صنفی در کاشان به دلیل عدم رعایت پیمان‌نامه‌های بهداشتی

تعطیلی ۴۴ واحد صنفی در کاشان به دلیل عدم رعایت پیمان‌نامه‌های بهداشتیکاشان فردا – مدیر مرکز بهداشت کاشان گفت: با توجه به افزایش تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی کاشان به ‌خاطر آلودگی به ویروس کرونا، ‌با اصنافی که توجه لازم به پیمان‌نامه‌های بهداشتی نداشته ‌باشند و سلامت شهروندان را تهدید کنند، برخورد قانونی و قاطع‌ صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، دکتر مسعود دهقانی افزود: در روزهای آتی تعداد و ساعات بازرسی از اصناف کاشان بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانیم:
+ ۶ مغازه قصابی در کاشان مهروموم شد

وی تصریح کرد: تعداد واحد‌های فعال ودارای پروانه کسب و پیشه در کاشان ۱۵ هزار مورد است که از این تعداد تنها هشت هزار ۳۰۰ واحد صنفی خود را ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کردند که پرونده ۱۹ واحد نیز به تعزیرات ارسال شده است.

مدیر مرکز بهداشت کاشان خاطرنشان ساخت: اصناف و بازاریان در طول روز ارتباط مستقیم و مستمری با مردم دارند و ممکن است عدم رعایت نکات بهداشتی منجر به شیوع بیماری کووید-۱۹ در شهرستان شود.

دکتر دهقانی تصریح کرد: همکاری خوب غرفه‌داران در روزبازارهای کاشان در خصوص ثبت‌نام در سامانه سلامت، دریافت کد پیگیری، استفاده از ماسک، دستکش و دستگاه کارت‌خوان منجر به رضایت مردم و مدیران اجرایی شد، ولی همچنان فروش مواد غذایی و میوه و سبزی تا اتخاذ تصمیم جدید در ستاد مدیریت و مقابله با کرونا کاشان ممنوع است.

وی یادآور شد: ممکن است کم‌توجهی و کاهش حساسیت مردم نسبت به کرونا، کاشان را به شرایط اسفند و فروردین برده و همچنین محدودیت‌های اعمال‌شده بازگرداند.

مدیر مرکز بهداشت کاشان تاکید کرد: بدون همکاری شهروندان نباید منتظر وقوع معجزه باشیم.

دکتر دهقانی تاکید کرد: توصیه همیشگی مدیران درمان و بهداشت رعایت بهداشت فردی و پرهیز از رفت‌وآمدهای غیرضروری است، زیرا زمان ساخت واکسن کرونا مشخص نیست و حتی اگر دانشمندان موفق به انجام آن هم شوند نباید از این بیماری غافل شده و می‌باید به همزیستی با آن عادت کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.