بیش از ۹۰% مردم ابوزیدآباد به سالک مبتلا شده‌اند

بیش از ۹۰% مردم ابوزیدآباد به سالک مبتلا شده‌اندکاشان فردا – نايب‌رئیس شورای شهر کاشان گفت: با ابتلای بیش از ۹۰ درصد اهالی ابوزیدآباد به بیماری سالک و بهبودی پس از آن، آن‌ها در مقابل این بیماری ایمن شده‌اند.

دکتر علیرضا مفرح در گفت‌و‌گو با اهل کاشانم با اشاره به این‌که بیماری سالک از حدود سال ۷۴ در منطقه ابوزیدآباد همه‌گیر شد، افزود: این بیماری واکسن و درمان قطعی ندارد، و یکی از عواملی که باعث مهار بیماری و یا کنترل آن می‌شود حفاظت فردی و محیطی و طعمه‌گذاری برای جوندگان وحشی موجود در منطقه است.

بیشتر بخوانیم:
+ داروی سالک در دسترس نیست بهترین درمان پیشگیری است

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کاشان با اشاره به این‌که جوندگان وحشی مثل موش دو پا عامل اصلی انتقال این بیماری است، تصریح کرد: به جنگل‌های تاغ بسیار زیادی که در منطقه وجود دارد و تغذیه این جوندگان وحشی از ریشه‌های این درختان این بیماری به واسطه پشه خاکی از طریق موش به انسان منتقل می‌شود.

به گفته وی حتی با لانه‌کوبی و از بین بردن موش‌ها با طعمه‌گذاری هم روند شیوع بیماری قطع نشد چراکه دسته‌های دیگری از موش‌ها از بالادست منطقه دوباره به ابوزیدآباد کوچ می‌کردند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم: https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

دکتر مفرح سمپاشی جنگل‌های منطقه را یکی از راه‌های مبارزه با این بیماری اعلام کرد و افزود: سمپاشی جنگل‌های کویری منطقه به دلیل هزینه بسیار زیاد و کمبود اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست، زیرا باید تمام جنگل‌های تاغ از ابوزیدآباد و آران و بیدگل تا اردستان سمپاشی شود.

نائب رئیس شورای شهر کاشان با اشاره به این‌که در حال حاضر آموزش مسائل بهداشتی موثرترین راه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

دکتر مفرح یادآور شد: هم‌اکنون کودکان و نوزادانی که تازه به‌دنیا می‌آیند و قبلا در معرض این بیماری نبوده‌اند ممکن است به این بیماری مبتلا شوند و اگر این نوزادان و كودكان در همان مراحل اولیه ابتلا به مراکر درمانی مراجعه کنند با اتخاذ روش‌های درمانی تخصصی بهبودی نسبی پیدا می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.