تعداد زیادی از اهداکنندگان پلاسما، کادر درمان هستند

دکتر مائده نجفی‌زادهکاشان فردا – یک متخصص عفونی با اشاره به تاثیر پلاسمادرمانی بر بیماران کرونایی گفت: در حال حاضر بخش عظیمی از اهداکنندگان پلاسما کادر بهداشتی و درمانی بیمارستان بهشتی بوده‌اند که بعد از ابتلا به کرونا و بهبودی، برای درمان دیگر بیماران بدحال کرونایی پلاسمای خود را اهدا کرده‌اند.

دکتر مائده نجفی‌زاده در گفت‌و‌گو با اهل کاشانم با تصریح بر این‌که پلاسمادرمانی بسیار خوب برای درمان بیماران کووید-۱۹ جواب داده‌است، از مبتلایان به کرونا که بهبود یافته‌اند درخواست کرد  برای اهدای پلاسمای خود به بیمارستان شهید بهشتی کاشان مراجعه کنند.

وی گفت: تقریبا تمام بیمارانی که پلاسما گرفته‌اند یبهبود افته‌اند، فقط یکی از بیماران اتباع بود که بسیار دیر به بیمارستان مراجعه کرد به نحوی که به محض پذیرش زیر دستگاه رفت؛ این فرد با وجود دو بار اهدای پلاسما متاسفانه فوت کرد.

دکتر نجفی‌زاده با اشاره به بهبودی کامل یک خانم ۸۴ ساله مبتلا به کرونا با حال وخیم به روش پلاسمادرمانی خاطرنشان کرد: برای درمان بیماران بدحال کرونایی احتیاج مبرم به اهدای پلاسمای بهبودیافتگان داریم که امیدواریم این امر به زودی محقق شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان اشاره به افزایش شما مبتلا‌شدگان به کووید-۱۹ تاکید کرد: شهروندان عزیز به خصوص افراد پرخطر از حضور در مراسم‌ها جدا خودداری کنند، افزایش شیوع ممکن است اعمال قرنطینه را به دنبال داشته باشد.

دکتر نجفی‌زاده با اشاره به اینکه استفاده از ماسک باید در فضای سربسته و اماکنی که افراد تجمع دارند اجباری شود، افزود: یانک‌ها و فروشگاه‌ها با توجه به حضور گسترده مردم در صورت عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی یک مکان پرخطر برای شیوع کروناست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.