غربالگری بینایی کودکان مشکوک به کرونا ممنوع است

غربالگری بینایی کودکانکاشان فردا – رئیس اداره بهزیستی کاشان گفت: والدین در صورت مشاهده علائم مشکوک ابتلا به کرونا، از مراجعه کودکان خود به پایگاه‌های غربالگری بینایی خودداری کنند.به گزارش جماران، ام‌البنین متقی‌نژاد دوشنبه ۹ تیرماه تاکید کرد: طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال با هدف جلوگیری از انتقال ویروس کرونا و برای به حداقل رساندن تماس‌های بین فردی تنها با استفاده از دستگاه انجام می‌شود و استفاده از چارت E در پایگاه‌های غربالگری ممنوع است.

بیشتر بخوانیم:
+
بستری ۵ کودک زیر ۱۰ سال مبتلا به کرونا در کاشان

متقی‌نژاد یادآور شد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان که هر سال دو ماه اجرا می‌شد، امسال با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت، مبنی بر احتمال اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا، از ۱۵ تیرماه آغاز می‌شود و تا پایان مهرماه ادامه می‌یابد.

وی افزود: شمار مراکز غربالگری امسال با توجه به شیوع کرونا کاهش یافته و با توجه به کوتاه‌شدن مدت زمان انجام غربال با دستگاه، احتمال ابتلا به بیماری کووید ۱۹ نیز کاهش می‌یابد.

رئیس اداره بهزیستی کاشان هزینه انجام طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در مراکز غیردولتی را ۶۶ هزار ریال اعلام کرد و گفت: برنامه غربالگری بینایی در پایگاه ثابت اداره بهزیستی، واقع در بلوار شهیدان خاندایی و ۱۹ پایگاه مناطق مختلف شهرستان انجام می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.