دانشگاه کاشان در سه حوزه رتبه زیر ۵۰۰ جهان را کسب کرد

دانشگاه کاشانکاشان فردا – معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: این دانشگاه در نظام رتبه‌بندی شانگهای 2020، در سه حوزه؛ مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی و علوم و مهندسی انرژی، در میان ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت.

مجید منعم زاده با بیان این‌که دانشگاه کاشان در این سه حوزه رتبه ۳۰۱ تا ۴۰۰ را کسب کرده‌است یادآور شد: شاخص‌های مورد ارزیابی در نظام رتبه‌بندی شانگهای کیفیت آموزش، کیفیت اعضاء هیئت علمی، خروجی‌های پژوهش و سرانه عملکرد دانشگاه است و تنها دانشگاه‌هایی می‌توانند در این حوزه‌ها مورد ارزیابی قرار گیرند که از حداقل تعداد تولیدات علمی در بازه زمانی ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ در پایگاه «وب آو ساینس» برخودار بوده‌اند.

بیشتر بخوانیم:
+
رتبه نخست دانشگاه کاشان در بین دانشگاه‌های جوان

منعم‌زاده خاطر نشان کرد: رتبه‌بندی موضوعی شانگهای در سال ۲۰۲۰ در ۵۴ رشته در قالب ۵ حوزه کلی شامل: مهندسی، علوم پایه، علوم زیستی، علوم پزشکی و حوزه علوم اجتماعی صورت گرفته است.

نظام رتبه‌بندی دانشگاه شانگهای که به رتبه‌بندی علمی دانشگاه‌های جهان شهرت یافت، برای نخستین‌بار در سال ۲۰۰۳ در سطح بین‌المللی منتشر گردید و از آن سال به بعد به طور سالانه به روز می‌شود.

به طور کلی دانشگاه‌های که دارای جایزه نوبل، پژوهشگران دارای استناد بالا با مقاله‌های منتشرشده در مجله‌های nature و science هستند در این رتبه‌بندی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

علاوه بر این دانشگاه‌هایی که دارای تعداد زیادی مقاله‌های نمایه‌شده در نمایه گسترده استنادی علوم و نمایه استنادی علوم اجتماعی هستند نیز توسط این نظام رتبه‌بندی، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، بنابراین از بین دانشگاه فعال جهان، حدود ۱۲۰۰ دانشگاه در این رتبه‌بندی بررسی می‌شوند و در نهایت در جدول رتبه‌بندی لیست ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا منتشر می‌شود.

مهمترین منابع گردآوری داده‌های نظام رتبه‌بندی شانگهای وب‌سایت جایزه نوبل، وب سایت مدال فیلدز، پژوهشگران پر استناد موسسه تامسون رویترز، پایگاه استنادی وب علوم و پرسشنامه پرشده توسط دانشگاه‌ها است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.