تولید روزانه ۷۰ تن کود کمپوست از زباله‌های کاشان

ابوالفضل اکبری مدیرعامل شرکت ازنوکاشان فردا – مدیرعامل شرکت «از نو» اعلام کرد: روزانه حدود ۷۰ تن کود کمپوست با کیفیت عالی از زباله‌های خانگی در کاشان تولید می‌شود.

به گزارش کاشان آنلاین؛ «ابوالفضل اکبری» ظرفیت خوراک روزانه کارخانه پردازش کاشان را حدود ۲۰۰ تن زباله اعلام و افزود: با جداکردن مواد آلی و تبدیل آن به کود، فرصت بهینه‌ای برای تولید کمپوست ایجاد می‌گردد، کود کمپوستی که قابلیت تطبیق با زیست‌بوم منطقه را دارد.

بیشتر بخوانیم:
+ تولید روزانه ۱۹۰ تن زباله در کاشان و آران‌و‌بیدگل

وی افزود: کمپوست تولیدی در این سایت بر اساس آنالیز شیمیایی کودها، دارای استانداردهای لازم و ترکیبات مناسب از مواد است که در مجموع این کمپوست تولیدی را در زمره کودهای مناسب در کشور قرار می‌دهد.

به گفته اکبری، این کمپوست گواهی‌نامه‌های تایید بهداشت و غنی‌بودن مبتنی بر نیاز خاک منطقه برای تولید محصولات کشاورزی را دارد و می‌تواند دفعات آبیاری را بین یک تا دو نوبت کاهش دهد.

این فعال محیط زیست، عاري‌بودن از تخم علف‌هاي هرز، قابل مصرف بودن در پرورش كليه محصولات كشاورزي، عاري از مواد شيميايي و ميكروبي مضر، قابليت بالاي نگه‌داري آب و مواد غذايي، فراهم‌آوردن مواد مغذي براي خاك و گياهان، ترميم بافت خاک و افزايش رشد گياه، ارتقاء كيفيت محصولات كشاورزي، نگهداري عناصر غذايي به مدت طولاني، كنترل نماتدهاي انگل گياهي را از مزیت‌های کمپوست «از نو» برشمرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.