تولید واکسن کووید-۱۹ در آمریکا اواخر تابستان آغاز می‌شود

پیشرفت در تولید واکسن کرونا در آکسفورد؛کاشان فردا – یک مقام آمریکایی از تولید واکسن کووید-۱۹ در این کشور تا اواخر تابستان خبر داد.

به گزارش رویترز؛ یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته شرکت‌های داروسازی شریک دولت، در مسیر آغاز تولید واکسن مقابله با بیماری ناشی از کرونا ویروس، از اواخر تابستان، هستند.

رویترز می‌گوید این مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود گفته «اگر دقیقا بخواهید بدانید ملزومات ساخت واکسن چه زمانی برای شروع تولید آماده خواهد شد، احتمالا چهار تا شـش هفته دیگر؛ اما ما به‌طور جدی از اواخر تابستان شروع به تولید می‌کنیم».

بیشتر بخوانیم:
+ آزمایش واکسن کرونا «مدرنا» روی ۳۰ هزار داوطلب

این مقام آمریکایی گفته:‌ دولت کشورش در حال حاضر مشغول همکاری با شرکت‌ها برای ایجاد تجهیزات لازم و مواد اولیه تولید واکسن است.

دولت ترامپ می‌گوید در تلاش برای تولید واکسن به میزان ۳۰۰ میلیون دوز تا آخر سال ۲۰۲۱ است. این دولت صدها میلیون دلار کمک و مشوق مالی در اختیار شرکت‌های داروسازی جانسون‌اندجانسون، مـُدرنا، آسترازنـِکا و نـُـوُوَکس گذاشته‌است.

آمریکا بحران‌زده‌ترین کشور فعلی در روند همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ است. تا کنون بیش از سه میلیون مورد ابتلا و ۱۳۰ هزار مورد تلفات انسانی در این کشور ثبت شده‌است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.