استفاده از ماسک باید به سبک زندگی مردم تبدیل شود

دکتر محمد حاجی‌جعفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشانکاشان فردا –  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: استفاده از ماسک باید به سبک زندگی مردم تبدیل شود تا زنجیره انتقال ویروس قطع شده و از افزایش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جلوگیری شود.

دکتر محمد حاجی‌جعفری به ایسنا اعلام کرد: چنانچه فرهنگ استفاده از ماسک را با قدرت اجرا کنیم، قطعا در هفته‌‌های آینده شاهد کاهش موارد بستری در بیمارستان‌ها خواهیم بود.

بیشتر بخوانیم:
+ استفاده از ماسک در جامعه باید همگانی شود

وی افزود: اگر در یک جمع پنج نفری، چهار نفر ماسک زده و یک نفر مبتلا بوده و ماسک نزده باشد، می‌‌تواند بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کسانی که ماسک زده‌اند را هم مبتلا کند، بنابراین تذکر به کسانی که ماسک نمی‌زنند، توسط خود مردم می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به بیماری، بسیار کمک کننده باشد.

دکتر حاج‌جعفری با اشاره به افزایش آمار ابتلا به کووید-۱۹ در منطقه کاشان تاکید کرد: موارد ابتلا به ویروس کرونا بعد از ماه رمضان، به علت افزایش برگزاری مراسم عروسی، عزا و دورهمی‌های خانوادگی بیشتر شده است.

وی با تاکید به حضور نیافتن شهروندان در تجمعات به ویژه در فضاهای سرپوشیده تصریح کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها، همچنان سهم بسزایی در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۸۰ درصد مبتلایان، بدون علامت هستند و افراد با علائم مختصر طبق پروتکل‌های بهداشتی در منزل بمانند اما درصورتی که بیمار دارای علائم وخیم باشد حتما به بیمارستان مراجعه کند.

میانگین بستری‌شدگان مبتلا به کووید-۱۹ از ابتدای تیرماه روزانه بالای ۱۰ نفر بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.