رتبه نخست کیفیت پژوهشی دانشگاه کاشان در بین دانشگاه‌های جامع

مجید منعم‌زاده معاون پژوهشی دانشگاه کاشانکاشان فردا – معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی لایدن 2020، در شاخص تعداد استنادهای دریافتی یا کیفیت پژوهش، رتبه دوم کشور و رتبه نخست در میان دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرد.

مجید منعم‌زاده افزود: این دانشگاه در شاخص تعداد استنادهای دریافتی یا کیفیت پژوهش، با ۸۱ پله ارتقا از رتبه ۳۰۴ در جایگاه ۲۲۳ جهان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: دانشگاه کاشان در سال۲۰۲۰، با ۱۴۶۸ پژوهش و با دو پله ارتقا رتبه ۷۹۲ جهان را کسب کرده است.

بیشتر بخوانیم:
+ دانشگاه کاشان رتبه سوم را به دست آورد

+ دانشگاه کاشان در سه حوزه رتبه زیر ۵۰۰ جهان را کسب کرد

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان شاخص‌های کلی این نظام رتبه‌بندی را فراوانی تعداد مقالات منتشرشده، تعداد استناددهی هر مقاله، تعداد کل مقالات ط و اثر آن در رشته مربوطه و سرانه استناددهی هر مقاله تقسیم بر میانگین اثر آن در رشته مربوطه عنوان کرد و افزود: دانشگاه کاشان در مجموع شاخص‌ها در میان دانشگاه‌های کشور در جایگاه ۲۰ و در میان دانشگاه‌های جامع وزارت علوم در جایگاه ۹ قرار گرفت.

منعم‌زاده با اشاره به اینکه دانشگاه کاشان در سال ۲۰۱۸ برای نخستین‌بار وارد این نظام رتبه‌بندی شده است، خاطر نشان کرد: در سال۲۰۲۰ از میان ۱۱۷۶ دانشگاه جهان، ۳۶ دانشگاه ایرانی در این نظام رتبه‌بندی حضور یافتند.

رتبه‌بندی لایدن یکی از نظام‌های معتبر ارزیابی دانشگاهی است که هر ساله دانشگاه‌های برتر دنیا را بر اساس شاخص‌های معتبر علم‌سنجی مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌دهد.

در سال 2020، دانشگاه‌های دنیا در ۲۰ شاخص در قالب چهار معیار کلی مرجعیت علمی، دیپلماسی علمی، دسترسی آزاد به انتشارات و تنوع جنسیتی در لایدن مورد رتبه‌بندی قرار گرفتند.

لایدن برای این ارزیابی‌ها از تولیدات علمی دانشگاه‌ها در سال‌های ۲۰۱۵ تا  ۲۰۱۸  از پایگاه اطلاعاتی Web of Science استفاده کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.