امنیت غذایی اولویت اول کشور است

نشست کمیسیون آب، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیستکاشان فردا – رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: انحصار در واردات نهاده‌های دامی باید شکسته شود، لازم است تا تعاونی‌ها و افراد مختلف به عرصه واردات نهاده‌های دامی و کشاورزی ورود کنند.

سید جواد ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص تشریح نشست امروز سه‌شنبه ۳۱تیرماه کمیسیون، گفت: نشست امروز در خصوص تخصیص ارز واردات نهاده‌های کشاورزی و دامی و بررسی مشکلات این حوزه بود، نمایندگانی از وزارت جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی در این جلسه حضور داشتند.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه در زمینه تخصیص ارز واردات نهاده‌های کشاورزی و دامی نواقصی در عملکرد وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی، صمت و بانک مرکزی وجود دارد، ادامه داد: مقرر شد کمیته دام و طیور کمیسیون کشاورزی بر واردات نهاده‌های دامی تا رفع کامل مشکلات نظارت داشته باشد.

بیشتر بخوانیم:
+ نماینده کاشان و آران‌و‌بیدگل رئیس کمیسیون کشاورزی شد

وی تاکید کرد: اطلاعات واردات نهاده‌های دامی و کشاورزی باید به صورت مرتب به دو کمیته مربوطه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس اعلام شود تا با ابزارهای خود نظارت لازم را داشته باشند.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل با بیان اینکه وزارت صمت باید موضوع امنیت غذایی را در اولویت خود قرار دهد، تصریح کرد: مقرر شد بانک مرکزی در تخصیص ارز واردات نهاده‌های دامی و کشاورزی سرعت عمل بیشتری داشته باشد و ارزهای مرغوب در اختیار واردکنندگان این حوزه قرار دهد.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه اختیارات وزارت جهاد کشاورزی در زمینه واردات نهاده‌های باید بازگردانده شود زیرا وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه اولویت‌بندی این موضوعات به خوبی عمل نکرده است، ادامه داد: لازم است وزارت جهاد کشاورزی در خصوص خودکفایی در تولید نهاده‌های دامی برنامه ویژه‌ای را تدوین و در دستور کار خود قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه مقرر شد با اتکا به شرایط داخلی تغییر 10 تا 15درصدی در جیره غذایی خوراک دام مورد بررسی قرار بگیرد، عنوان کرد: انحصار در واردات نهاده‌های دامی باید شکسته شود و هیچ کس با رقابت سالم مشکل ندارد، لازم است تا تعاونی‌ها و افراد مختلف به عرصه واردات نهاده‌های دامی و کشاورزی ورود کنند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.