میانگین روزانه درگذشتگان در کاشان به هفت نفر رسید

آرامستان گلابچی کاشانکاشان فردا – مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان، میانگین روزانه متوفیان در کاشان را هفت نفر برشمرد و گفت: در چهار ماهه نخست سال‌جاری ۸۹۹ نفر در شهرستان کاشان فوت کردند که از این تعداد ۴۸۶ مرد، ۳۶۱ زن و ۵۳ نوزاد بودند.

غلامعی ساران افزود: ۶۲ درصد از متوفیان در نتیجه شیوع ویروس کرونا در این شهرستان مردان هستند و ۳۸ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند و خردسال‌ترین متوفی یک کودک چهار ماهه و مسن‌ترین فرد، پیرمردی ۹۹ ساله بود.

بیشتر بخوانیم:
+ از ۴ ماهه تا ۹۹ ساله قربانی کرونا در کاشان

ساران اعلام کرد: بر اساس استاندارد کشوری در طرح جدید به ازای هر متوفی ۲.۲۰ مترمعکب فضا اختصاص داده شده که آرامستان دارالسلام گلابچی از این قاعده مستثنی است.

وی با بیان اینکه مظلوم‌ترین قشری که در ایام کرونا دغدغه زندگی و خانوادگی داشتند کارکنان آرامستان‌ها بوده‌اند، اظهار کرد: کارکنان ما نیز مثل پرسنل بیمارستان در خط مقدم بودند. برخی از پرسنل ما دچار کرونا شدند که خانواده‌هایشان حاضر به ترک آن‌ها شده بودند اما فوتی در بین آن‌ها نبوده است.

ساران گفت: برخی از مردم و روحانیون در ماه مبارک رمضان با زبان روزه به‌ صورت خودجوش به ما کمک کردند و شبانه‌روز پای‌کار ایستادند که جا دارد از همه آن‌ها تشکر کنم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های کاشان اضافه‌کرد: دفن افراد مبتلا به کرونا بر اساس پیمان‌نامه‌های وزارت بهداشت با حساسیت، نظم و دقت در موارد شرعی و بهداشتی انجام می‌شود.

ساران تاکید کرد: به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا خانواده‌های اموات باید بر عدم تجمع و برگزاری هرگونه مراسم تشیع و تدفین در آرامستان‌ها توجه لازم را داشته باشند.

۵۷ آرامستان در حال حاضر در شهرستان کاشان وجود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.