پیش از ۲۰۲۱ منتظر واکسن کرونا نباشید

واکسن دانشگاه آکسفوردکاشان فردا سازمان جهانی بهداشت می‌گوید واکسن بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ با وجود پیشرفت‌های بالینی، احتمالا تا اوایل سال آینده میلادی عرضه نخواهد شد.

به گزارش یورونیوز، مایک رایان مدیر اجرایی برنامه‌های اصطراری سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه گفت که تا اوایل سال۲۰۲۱ نمی‌توان انتظار استفاده از واکسن ویروس جدید کرونا را داست.

این سخنان در حالی بیان می‌شود که دانشمندان در طرح‌های تحقیقاتی مختلف، تا کنون به پیشرفت‌های قابل‌توجهی برای تولید واکسن کووید ۱۹ دست یافته‌اند.

چند طرح تخقیقاتی برای تولید واکسن نوع جدید ویروس کرونا به مرحله نهایی آزمایش بالینی رسیده‌است. با این حال مدیر اجرایی برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت گفت: اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم، پیش از اوایل سال آینده شاهد واکسیناسیون مردم در برابر ویروس جدید کرونا نخواهیم بود.

در یکی از آخرین تخولات مرتبط با کشف واکسن بیمار کووید۱۹ دوشنیه گروهی از دانشمندان در دانشگاه آکسفورد در بریتانیا اعلام کردند که نتایج آزمایش‌های اولیه واکسن ویروس حدید کرونا امیدوارکننده بوده است.

پیش از این محققان آمریکایی نیز در گزارشی اذعان کرده بودند که واکسن شرکت داروسازی مدرنا در مرحله نخست آزمایشی در بدن همه داوطلبان منجر به تولید پادتن در برابر نوع جدید ویروس کرونا شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.