رکورد تازه ویروس کرونا در جهان؛ ۲۸۴ هزار مبتلا در یک روز

کروناکاشان فردا سازمان جهانی بهداشت جمعه ۳ مردادماه از رکورد تازه موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در جهان خبر داد و گفت٬ طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۴ هزار و ۱۹۶ مبتلا به این ویروس شناسایی شدند که به بالاترین حد خود از زمان آغاز همه‌گیری رسیده است.

به گزارش رویترز، بیشترین افزایش در کشورهای آمریکا، برزیل، هند و آفریقای جنوبی مشاهده شده است. در همین حال شمار قربانیان طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ هزار ۷۵۳ نفر اعلام شده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تا روز جمعه به ۱۵ میلیون و ۶۲۰ هزار نفر رسیده است. همچنین تعداد قربانیان این ویروس در جهان ۶۳۴ هزار و ۱۴۴ نفر اعلام شده است.

بیشتر بخوانیم:
+  رکوردشکنی ابتلا به کرونا در جهان برای دومین روز پیاپی

در همین حال، سومایا سوامیناثن، دانشور ارشد سازمان بهداشت جهانی گفت: نهادهای ناظر بر کیفیت دارو در کشورهای مختلف به احتمال فراوان اقدامات مربوط به بررسی و تایید واکسن ویروس کرونا را هماهنگ خواهند کرد تا به محض تولید این داروها مصرف آن تجویز شود.

سوامینائن در یک کنفرانس خبری مجازی گفت: آزمایش ایمنی و موثربودن واکسن‌ها که معمولا یک سال طول می کشد در دوران همه‌گیرشدن ویروس می‌تواند تسریع شود و در صورتی که تمام اطلاعات در اختیار نهادهای ناظر قرار بگیرد، این روند ممکن است به حدود ۶ ماه کاهش یابد.

البته او تاکید کرد: «با وجودیکه سرعت کار در واکنش به پاندمی بسیار مهم است ولی بدون کسب اطمینان کامل از ایمنی و تاثیرگذاری این واکسن‌ها، نمی‌توان با عجله تزریق آن به میلیون‌ها نفر را شروع کرد.»

در حال حاضر بیش از ۲۰۰ واکسن تجربی برای بیماری کووید – ۱۹ در دست آزمايش است، بیش از ۲۰ مورد از این واکسن‌ها در مرحله آزمایش بالینی روی انسان هستند و چند مورد نیز به فاز آزمایش روی چندین هزار نفر رسیده‌اند.

تولیدکنندگان واکسن‌ها برای دریافت اجازه تجویز از نهادهای ناظر کشوری، باید ثابت کنند که تزريق آن به گروه کثیری از بیماران ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ ثمربخش بوده است. دوره آزمایشی هر واکسن جدیدی روی بیماران قاعدتا چند ماه طول می‌کشد تا نتایج قطعی آن مشخص شود.

خانم سوامیناثن در پاسخ به سئوالی در مورد احتمال کنترل ویروس کرونا بدون استفاده از واکسن گفت در پیش گرفتن روش موسوم به ایمنی گروهی یا گله‌ای بسیار خطرناک و مرگبار است. به گفته او برای رسیدن به مرحله ایمنی گروهی حدود ۶۰ درصد از جمعیت باید به کووید-۱۹ مبتلا شوند و در چنین حالتی جمعیت زیادی جان خود را از دست خواهند داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.