بخشش محکوم به قصاص پای چوبه دار در کاشان

بخشش قاتل پای چوبه دارکاشان فردا – محکوم به قصاص در کاشان، در آخرین لحظات نزدیک به اجری حکم، پای چوبه دار با گذشت اولیای دم نجات یافت.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، دادستان کاشان در تشریح این خبر گفت: بامداد امروز مقارن طلوع آفتاب در حالی که تمامی مقدمات اجرای حکم قصاص نفس فراهم شده بود، و طناب دار از سوی اولیای دم به گردن قاتل انداخته شده بود، خوشبختانه با دعوت اولیای دم به مصالحه، صاحبان حق قصاص در ایام مبارک ماه ذی‌الحجه و در آستانه عید قربان از حق مسلم خود بدون دریافت هیچگونه وجهی اعلام گذشت نمودند و عفو را بر انتقام ترجیح دادند.

بیشتر بخوانیم:
+
مادر کاشانی قاتل فرزند رابخشید

+ بخشش قاتل پای چوبه دار در زندان کاشان

روح‌الله دهقانی بیان داشت علی‌رغم آن‌که اجرای قصاص طبق آموزه‌های قرآنی مایه حیات جامعه انسانی برشمرده شده است طبق نص صریح آیات قرآن در سوره مبارکه بقره آیه ۱۶۵ که ذکر شده <… فمن عفی له من اخیه شی ء فاتباع الیه بالمعروف و اداء الیه باحسان…> فضیلت عفو بسیار بالاتر از قصاص است و موجبات رحمت و غفران الهی را برای برای اولیام دم به همراه دارد.

وی یادآور شد: با توجه به رضایت اولیای دم، پرونده در مورد جنبه عمومی جرم دوباره به دادگاه فرستاده می‌شود. البته در این پرونده با توجه که قاتل بیش از هشت سال در زندان بوده است، آزادی وی قریب‌الوقوع است.

به گفته دادستان کاشان؛ در این پرونده، مقتول در سال ۷۹ با ضربات چاقوی قاتل به قتل می‌رسد و قاتل نیز پس از ۱۲ سال متواری بودن، ۸ سال پیش دستگیر و زندانی می‌شود.

دهقانی با بیان اینکه یک عصبانیت و یا هیجان لحظه‌ای می‌تواند نتیجه‌ای جبران‌ناپذیر به دنبال داشته باشد، گفت: قاتل و مقتول این پرونده پسر دایی و پسر عمه بودند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.