تشخیص آلزایمر با آزمایش خون به واقعیت نزدیک شد

تحقیق دانشمندان برای تشخیص آلزایمر به کمک آزمایش خونکاشان فردا – دانشمندان دریافته‌اند که نتیجه یک نوع آزمایش خون برای تشخیص بیماری آلزایمر تا حد زیادی درست است.

به گزارش یورونیوز؛ به گفته محققان نتیجه چند تحقیق نشان می‌دهد که آن‌ها با کمک این نوع آزمایش خون، در ۸۹ تا ۹۸ درصد موارد به درستی ابتلا یا عدم ابتلای فرد به بیماری آلزایمر را تشخیص داده‌اند. نتیجه این پژوهش‌ها امید دانشمندان برای تشخیص بیماری آلزایمر از 16طریق آزمایش خون را افزایش داده است.

تشخیص آلزایمر به کمک آزمایش خون طی سال‌های گذشته یکی از اهداف اصلی پژوهش‌گرانی بود که بر روی این بیماری و دیگر انواع زوال عقل تحقیق می‌کردند. با این حال دانشمندان هشدار داده‌اند که نتیجه پژوهش‌های انجام شده به معنای تائید استفاده از این نوع آزمایش خون در مقیاس گسترده برای تشخیص بیماری آلزایمر نیست و همچنان باید تحقیقات در این باره ادامه پیدا کند.

به گفته آن‌ها این نوع آزمایش خون اکنون باید بر روی جامعه آماری بزرگ‌تر و متنوع‌تری بررسی شود.

نتیجه تحقیق‌های انجام شده برای تشخیص آلزایمر با آزمایش خون در کنفرانس بین‌المللی موسسه آلزایمر، مستقر در شهر شیکاگو در آمریکا مطرح شد. این کنفرانس به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا به صورت آنلاین برگزار شد اما نتیجه برخی از پژوهش‌های انجام شده در مجله انجمن پزشکی آمریکا (جاما) منتشر شده است.

داروهایی که امروزه برای بیماران آلزایمری تجویز می‌شود، تنها برخی از علائم این بیماری را کاهش می‌دهند. این داروها تاثیری در جلوگیری از کاهش قوای فکری و عقلانی بیماران ندارند.

بیماری آلزایمر اکنون با کمک روش‌های آزمایش حافظه و مهارت‌های فکری بیماران تشخیص داده می‌شود، اما این روش‌ها چندان دقیق نیست. از سوی دیگر هر چند امکان تشخیص بیماری آلزایمر با آزمایش مایع نخاعی و اسکن مغز وجود دارد، اما استفاده از این روش‌ها نیز اغلب یا گران است و یا به دلیل وضعیت بیماران با دشواری انجام می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.