تغییر ساختارهای دانشگاه کاشان برای جذب ایده‌های کارآفرینی

دانشگاه کاشان آماده آغاز سال تحصیلی نوکاشان فردا – معاون نوآوری و توسعه اقتصادی دانشگاه کاشان از تبدیل معاونت‌های پژوهشی دانشکده‌های این دانشگاه به معاونت پژوهش و فناوری و کارآفرینی خبر داد.

سعید گلابی در نشستی با رئیس دانشگاه کاشان به مناسبت روز کارآفرینی گفت: برای ارتقای فرهنگ کارآفرینی، معاونت‌های پژوهشی دانشکده‌ها به معاونت پژوهش و فناوری و کارآفرینی تبدیل شد.

وی هدف از این اقدام را آماده‌سازی بستر لازم برای فعالیت نوآورانه عنوان کرد و یادآور شد: در این زمان استفاده از دوره‌های آموزش مجازی کارآفرینی برای دانشجویان لازم است.

بیشتر بخوانیم:
+ ضرورت پیوند صنعت و دانشگاه برای رفع نیازهای کشور

گلابی ایجاد یک نوآوری در هر دانشکده را از برنامه‌های این معاونت عنوان کرد و اظهار داشت: سعی بر این است که دانشجویان تحت نظارت این معاونت فعالیت‌های نوآورانه خود را انجام دهند تا بتوان ایده‌هایی که خلق می‌کنند به ثروت تبدیل کرد.

معاون نوآوری و توسعه اقتصادی دانشگاه کاشان، فراهم‌کردن اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه را یکی از اولویت‌های مهم این طرح ذکر کرد و اظهار امیدواری کرد تا با فراهم‌کردن زیرساخت‌ها و حمایت‌های لازم بتوان نوآوری و کارآفرینی را در دانشگاه ارتقا بخشید.

وی، یکی از سیاست‌های برنامه راهبردی دانشگاه را افزایش و ترویج کارآفرینی عنوان کرد و گفت: در این راستا لازم است تا برای اعضای هیات علمی دانشگاه تیز دوره‌های کارآفرینی ایجاد کرد.

رئیس دانشگاه کاشان هم با تبریک روز کارآفرینی از روسای پیشین مرکز کارآفرینی این دانشگاه قدردانی کرد و گفت: هدف از ایجاد این مرکز در دانشگاه ارتقای فرهنگ کارآفرینی و فراهم کردن فرصت شغلی برای دانشجویان است تا بتواند همراه با آموزش دروس خود مهارت‌های کارآفرینی را در دانشگاه فراگیرند و با خلق ایده‌های نوآورانه علم خود را به ثروت تبدیل کنند.

عباس زراعت فرهنگ‌سازی و ایجاد شرکت‌های کارآفرینی در زمینه‌های مختلف متناسب با نیاز دانشجویان و بازار کار را مورد تأکید قرارداد و افزود برای تحقق این هدف ارتباط و تبادل تجربیات با دانشگاه‌های کارآفرین و حمایت‌های خیرین لازم است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.