چارسو بیش از یکسال پیش از میراث فرهنگی تاییده گرفته بود

پارکینگ طبقاتی و مجتمع چارسوی کاشانکاشان فردامعاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کاشان گفت: تأییده  کلیات پروژه چارسو از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در تاریخ ۲۰ مردادماه سال گذشته صادر شده بود.

محمدرضا بخشنده‌فر با رد برخی ادعاهای مطرح‌شده مبنی بر صدور مجوز اولیه پروژه چارسو در تاریخ ۲۳ مهرماه ۹۸ گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در نامه شماره 982/123/5534 به تاریخ ۲۰ مردادماه ۹۸ کلیات طرح را مورد تأیید قرار داده است.

وی برگزاری مراسم کلنگ‌زنی پروژه با حضور مسئولان و مدیران عالی شهرستان و همچنین نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در خانه ملت و قوه قانون‌گذار کشور بعد از کسب این تأییدیه رسمی را متناسب با شیوه متعارف و موازین قانونی دانست.

بیشتر بخوانیم:
+
 میراث فرهنگی در پروژه «چارسو» دچار تناقض شده‌است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کاشان، ذکر تاریخ ۲۳ مهرماه سال ۹۸ در این زمینه را حاصل برداشت اشتباه یا اطلاعات نادرست دانست و بیان کرد: تاریخ مورد اشاره مربوط به تأیید نهایی نقشه‌های معماری سرای تجاری -فرهنگی چارسو بعد از تغییرات به عمل آمده مطابق مصوبه کمیته فنی میراث فرهنگی استان است و ارتباطی با مجوز کلی پروژه ندارد.

بخشنده‌فر، از علاقه‌مندان به حوزه میراث فرهنگی در هر جایگاهی خواست تا پیش از طرح هر ادعا یا تصوری، نسبت به کسب اطلاعات کامل و دقیق اقدام کنند تا علاوه بر جلوگیری از خسران مادی و معنوی شهر، خادمان و مسئولان متعهد مورد اتهامات خلاف واقع قرار نگیرند.

کانال کیوسک کاشان سه‌شنبه ۷ مردادماه در مطلبی  با اشاره به تاریخ اخذ مجوز پروژه چارسو در ۲۳ مهر، نوشته بود که این پروژه در حالی در تاریخ ۷ شهریورماه کلنگ‌زنی شده که مجوز‌های قانونی را نداشته است.

این نخستین واکنش رسانه‌ای معاون حمل و نقل شهرداری کاشان به انبوه انتقادات نسبت به پروژه چارسو است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.