عزاداری حضوری نداریم، نذورات صرف تجهیز بیمارستان‌ها می‌شود

کاشان فرداهئیت حیدری درب فین کاشان (مرکز چهل‌تن) با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که محرم امسال برنامه سوگ‌واری حضوری در ماتم سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) نخواهد داشت و بنا به ضرورت مراسم سوگ‌واری غیرحضوری ار طریق شبکه‌های مجازی پوشش داده خواهد شد.

در اطلاعیه این هیئت با اشاره به سخنان دکتر سید علی‌رضا مروجی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و دکتر مسعود دهقانی رئیس مرکز بهداشت کاشان، مبنی بر توجه به دستورالعمل‌های بهداشت و درمان برای رعایت بهداشت جمعی و فردی، و کمک به سلامتی و توانمندی بیشتر کادر درمان، اعلام شده که این هیئت استثنائا امسال محرم به‌علت شیوع بیماری خانمانسوز ویروس کرونا برنامه‌های عزاداری و مجالس و نذورات محرم را با تغییر شیوه برگزار خواهد کرد.

در اطلاعیه ضمن اشاره به عدم برگزاری سوگ‌واری و عزاداری حضوری، و برگزاری نمادین مراسم سوگ و عزا و پوشش آن از طرق فضای مجازی، اعلام شده که هزینه‌های متعارف برگزاری مراسم و نذورات به حساب شماره ۵۰ صندوق قرض‌الحسنه انقلاب اسلامی درب فین هدایت و پس از تجمیع در پایان محرم به صورت وقف در اختیار هیئت امنای بهداشت و درمان کاشان برای خرید تجهیزات بیمارستانی قرار خواهد گرفت.

پیشتر در شبکه‌های اجتماعی اعلام شده بود که هیئت‌های شهرستان یزد هم امسال برنامه عزاداری حضوری به‌خاطر کمک به قطع زنجیره همه‌گیری کرونا نخواهند داشت.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.